Začala další Kampaň proti rasismu

15. 9. 2003 12:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Kampaň proti rasismu, kterou se snaží vláda bojovat proti xenofobii v české společnosti, stále více oslovuje dospívající a posouvá se od trendu „proti rasismu“ k trendu „pro toleranci“. Na dnešním zahájení projektu Tolerance 2003 to řekl vládní zmocněnec pro lidská práva Jan Jařab. Také letos budou studenti diskutovat s lektory jiných národností, s uprchlíky a knihovny obdrží zdarma literaturu o jiných kulturách.
„Mnoho české netolerance je dáno tím, jak strašlivě málo naši lidé o těch jiných kulturách vědí a jaké o nich mají stereotypní názory,“ uvedl Jařab. Proto se také letošní čtvrtý ročník kampaně rozhodla vláda zaměřit na informování lidí o kultuře a životě menšin. Prostřednictvím projektů nevládních organizací chce působit především na studenty středních a žáky základních škol.
Stejně jako loni tedy do českých a moravských měst vyrazí smíšené týmy českých, romských a afrických lektorů, kteří budou s dětmi diskutovat o toleranci, rasismu a předsudcích a formou her je vést k zamyšlení nad soužitím lidí různé barvy pleti a národností. Týmy navštíví 21 měst a setkají se s 4500 studenty.
Lektoři budou mladí lidé ve věku 19 až 25 let. Studenti k nim mají hodně blízko věkově a názory těchto lidí zřejmě přijímají lépe než přednášky či vyučovací hodiny svých učitelů, podotkla Monika Mihaličková z obecně prospěšné společnosti Společnost tolerance, která projekt Společná jízda organizuje.
Ke kampani se přidá i Centrum pro otázky migrace. Projekt, také zaměřený na studenty, se bude realizovat v pěti regionech, v nichž sídlí azylová střediska. „Uvědomili jsme si, že postoj člověka k druhému člověku, který je jiný, se formuje mnohem dříve,“ vysvětlila předsedkyně centra Dana Němcová, proč se rozhodli působit hlavně na žáky čtvrtých a sedmých tříd. Součástí projektu budou i setkávání českých dětí a dětí uprchlíků při různých kulturních či sportovních akcích.
Díky projektu Rozmanitost do knihoven, který organizuje Multikulturní centrum Praha, se do 500 knihoven dostanou odborné knihy, beletrie, literatura pro děti, a dokonce i kuchařka, které budou seznamovat čtenáře s jinými kulturami.
V dalších letech se Kampaň proti rasismu podle Jařaba zaměří také na státní úředníky, kteří se podílejí na různých formách rozhodování.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.