Za posílání nevyžádané reklamy mailem budou hrozit vysoké pokuty

18. 9. 2003 13:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Za rozesílání nevyžádané inzerce elektronickou poštou, tzv. spam, bude autorům hrozit pokuta až deset milionů korun. Navrhuje to ministerstvo informatiky v připravovaném zákoně o regulovaných službách informační společnosti, který by měla v říjnu projednávat vláda. Návrh nevyžádanou inzerci zcela zakazuje, uvedl ministr informatiky Vladimír Mlynář.
Cílem opatření je podle ministra posílit ochranu soukromí občanů. Lidé by tak mohli dostávat reklamní sdělení pouze v případě, že s tím budou výslovně souhlasit.
Odborníci odhadují škody způsobené v tuzemsku spamem na desítky milionů korun. V USA to však bylo loni kolem devíti miliard a v Evropě 2,5 miliardy USD. Ztráty vznikají na straně uživatelů na poplatcích za stahování e-mailů i za čas věnovaný jejich čtení a mazání.
Návrh zákona dále mimo jiné upravuje odpovědnost poskytovatele internetových služeb za obsah informací na internetu. Provider nebude za obsah stránek odpovědný a nebude je tedy muset aktivně monitorovat, ale pokud se dozví o protiprávní povaze obsahu webu, bude mít povinnost stránky znepřístupnit. Zákon rovněž vymezí informační povinnost při nákupu zboží přes internet.
Ministerstvo rovněž přichystalo novelu zákona o elektronickém podpisu, která upřesňuje povinnost státních orgánů přijímat a odesílat elektronicky podepsané datové zprávy prostřednictvím elektronických podatelen. Nově zavádí pojmy kvalifikované časové razítko a elektronické značky, kterou mohou být zprávy označovány bez přímé kontroly fyzické osoby. To je podmínkou například zavedení možnosti získat na pobočkách České pošty ověřené úřední výpisy.
Návrhy ministerstvo vyvěsilo k veřejné diskusi na svých internetových stránkách www.micr.cz.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.