Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Výrobci nealka sčítají zisky z vedra

Redakce MAM23. 9. 2003

Bylo to více než úspěšné léto – tak hodnotí tuzemští producenti nealkoholických nápojů uplynulé tři měsíce. Někteří hovoří dokonce o rekordu v historii firmy. Jak je možné, že Češi pijí více? Odborníci hledají hlavní důvody rostoucí spotřeby nealka kromě horkého léta i v měnícím se životním stylu. “Má na to vliv i širší síť obchodních řetězců a velkou roli také hraje stále větší nabídka různých druhů limonád, ovocných šťáv a nektarů, ovocných nápojů, sportovních a energetických nápojů i ledových čajů a káv,” vypočítává tajemník Svazu výrobců nealkoholických nápojů Zdeněk Huml.
Vyšší prodej nealka hlásí i obchodní řetězce. Například dvojka trhu Ahold v minulých měsících prodal o 20 procent více stolních vod a minerálek než loni v létě. “U ostatních nealkoholických nápojů vzrostl meziročně prodej v průměru o patnáct procent,” uvedla mluvčí společnosti Lucia Cavina. Jak potvrzují přední tuzemští výrobci, na odbyt šly především prémiové značky, ale i klasické letní produkty, například ledové čaje. “Vzhledem k tomu, že léto je hlavní sezónou těchto nápojů, věnovali jsme jim i my značnou pozornost,” tvrdí Světlana Staňková ze společnosti General Bottlers. Výrobce značek, jako jsou Pepsi cola nebo Toma, prodal v létě celkově o pět procent více všech svých nápojů než loni ve stejném období. O úspěchu mluví i výrobce coca coly. “Klíčem bylo jarní plánování a samozřejmě podpora prodeje prostřednictvím spotřebitelských akcí,” řekl Milan Luzum z Coca cola Beverages CR. Z rostoucího zájmu konzumentů těží i menší firmy. “Pro nás byly minulé měsíce co do prodeje absolutním rekordem,” reagoval zástupce obchodního ředitele klatovského Klima Petr Brabec. Ještě v roce 2000 prodalo Klimo sto tisíc hektolitrů svých nápojů, nyní činí roční produkce zhruba sedminásobek. Letní prodej si pochvalují i výrobci minerálek. “Podle údajů k letošnímu červnu prodej meziročně vzrostl,” uvedla předsedkyně svazu Jana Ježková. Její slova dokládá například Iva Dryáková, zastupující jedničku na trhu – Karlovarské minerální vody. “Objem letních prodejů letos překonal běžný sezónní nárůst zejména vlivem vysokých teplot,” míní Dryáková. “Prodali jsme o 15 procent víc než loni v létě,” vyjádřil se ředitel Marienbad Waters Zdeněk Špindler. Stejně jako Svaz výrobců nealkoholických nápojů, ani Svaz minerálních vod nemá ještě souhrnná čísla za minulé tři měsíce. Roční spotřeba na jednoho obyvatele podle údajů statistického úřadu stále roste. U minerálek a limonád zhruba o pět a až šest procent, u džusů a šťáv ještě více.

Hospodářské noviny, 23.9.2003, autor: Miroslav Petr

×

Ruský reklamní trh si vede lépe, než se čekalo

Starší článek

Diskontní prodejny dobývají trh

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: Pxhere

Veletrhy vyhlížejí podzim s nadějí. Online a hybridní formy nejsou cestou z krize

Z průzkumu mezi vystavovateli vyplývá, že online formy výstav a veletrhů nejsou pro nikoho optimální, jde spíše o vhodný doplněk klasických formátů.
22. 4. 202122. 4. 2021
Akce

Young Lions: Katogorii Print vyhráli David Böhm a Richard Vlček z Publicis Groupe

Minimalismus bojující s ironií ukazuje vítězný návrh reklamy pro Českou veganskou společnost, která horuje za vyšší podíl rostlinné stravy.
22. 4. 202122. 4. 2021
Média

Česká televize je nejsledovanější od olympiády v Naganu

Česká televize zažívá největší zájem diváků za posledních 23 let, kdy zažívala rekordy během českého vítězného hokejového tažení na olympiádě v Naganu. Od…
22. 4. 202122. 4. 2021
Marketing

Epic PR vstoupila do Asociace Public Relations (APRA)

Novým členem APRA se stala agentura Epic PR. V současné době APRA sdružuje 19 českých i zahraničních PR agentur působících na zdejším trhu.
22. 4. 202122. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Marketing společnosti Epson vede Renáta Dihlová
Marketing Pivovarů Staropramen pro Česko a Slovensko řídí David Zappe

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více