Úvahy magistrátu Prahy vydávat deník budí u zastupitelů pochyby

16. 9. 2003 08:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Úvahy pražského magistrátu vydávat pro obyvatele bezplatný deník budí u některých zastupitelů pochyby. Poukazují na to, že noviny by stály desítky milionů korun a není ani jisté, zda by o ně měli Pražané zájem. Včera o záměru, který zpracoval odbor vnějších vztahů, debatovali členové redakční rady, jedné z komisí radních. „Byla velká diskuse a žádný závěr se o tom neudělal,“ řekl její člen František Hoffman (KSČM).
Noviny by měly podle materiálu odboru vycházet každý všední den v nákladu 165.000 výtisků. Jen zavedení šestnáctistránkového deníku by údajně stálo asi 18 milionů korun, další řádově miliony by byly měsíční provozní náklady.
Proti případnému vydávání deníku se postavil primátorův finanční náměstek Jiří Paroubek (ČSSD). „Je otázka rozpočtu příštího roku, kde bychom na to potřebné peníze vzali,“ řekl dnes ČTK. Podle Paroubka jde o předběžné úvahy a jednu z možností, jak zajistit informování lidí o dění na radnici. Vážná diskuse v radě, a do dneška ani v komisi, se o deníku nevedla, dodal.
Zastupitel Michael Hvížďala (US-DEU) k  debatě v redakční radě o deníku sdělil to, že nebylo přijato žádné usnesení, protože bylo zřejmé, že záměr nikdo nepodporuje. „Myslím, že je to projekt, který vyjde daňové poplatníky na desítky milionů korun. Peníze by bylo možné efektivně zhodnotit jinak,“ soudí.
Podle Hoffmana panuje shoda v tom, že současná podoba magistrátního měsíčníku Listy hlavního města Prahy není dobrá. Ani jemu se myšlenka deníku příliš nelíbí. Věc by musela projednat rada a zastupitelstvo. „Vrcholem všeho by mělo být referendum, v němž by si Pražané rozhodli, zda takový deník potřebují. Jde v prvé řadě o jejich peníze,“ poznamenal Hoffman. Řešením by mohl být čtrnáctideník nebo týdeník, dodal.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.