Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Universal Music poklesl podíl na trhu

Redakce MAM26. 9. 2003

Česká pobočka jednoho z největších světových hudebních vydavatelství Universal Music zažívá v uplynulých několika týdnech slabší prodejní období. Ačkoliv na počátku léta seděla pevně na trůnu největší české gramofirmy, v průběhu září musela svou pozici přepustit postupně Sony Music/Bonton a EMI. Zástupci firem se shodují, že výkyvy na trhu jdou na vrub vydávání silných titulů.
Skupina Universal Music zahrnuje v České republice tři velké značky – samotný Universal, který vydává hlavně zahraniční interprety, Popron Traxx/Universal Music zaměřující se na komerční taneční hudbu a B&M Music/Universal Music, do jehož “stáje” spadají tuzemští umělci. Zatímco na počátku července podíl celé skupiny činil přes 46 procent trhu, podle měření české pobočky Mezinárodní federace fonografického průmyslu (IFPI) za minulý týden celkový podíl Universal poklesl na 23,8 procenta. Ústup z pozic přitom začal již v půlce srpna, kdy se skupina Universal v pravidelných týdenních statistikách IFPI začala trvale dostávat pod 40 procent.
Na výsledcích Universal Music se zejména podepsal přibližně desetiprocentní pokles značky Universal během července a srpna. “V tomto období na etiketě Universal nevycházely žádné podstatné novinky, připravujeme je na konec září a na říjen. Tyto pohyby souvisejí čistě s vydáváním desek, o nějakém trendu bychom mohli hovořit teprve v delším časovém období,” řekl generální ředitel Universal Music Tomáš Filip.
Týdenní prodeje během letních měsíců se přitom podle IFPI v Česku pohybují přibližně kolem 10 tisíc nosičů. “V září se toto číslo pomalu zvedá, kulminace prodejů nastává před Vánocemi,” dodal Pavel Bodiš z IFPI.
Naopak své pozice v uvedeném období o několik procent posílila vydavatelství Sony Music/Bonton (24,6 procenta v uplynulém týdnu) a EMI (27,7 procenta trhu). “V letních měsících jsme zaznamenali meziroční nárůst tržeb přibližně o 10 až 15 procent,” komentoval ředitel Sony Music/Bonton Zbyněk Knobloch.

Hospodářské noviny, 26.9.2003, autor: Aleš Borovan

×

Chorvatští novináři se bojí monopolu

Starší článek

Společnost Nova Holding fúzuje s “dcerou” Česká produkční 2000

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Birell

Konec předsudků proti nealko pivu. Birell přichází s novou kampaní od VCCP

Značka Birell spouští v České republice a na Slovensku novou kampaň zaměřenou na základní řadu neochucených nealkoholických piv. Cílem komunikace je…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Aures Holdings expanduje s projektem Driverama do západní Evropy

Online projekt Driverama zahájí na trhu v Německu, do pěti let se rozšíří do dalších jedenácti evropských zemí. Akcionáři dají na expanzi stovky milionů eur.
15. 4. 202115. 4. 2021
Akce

Soutěž Lemur hlásí rekord v počtu přihlášek

Do šestnáctého ročníku prestižní soutěže Lemur – Česká cena za PR se přihlásilo 182 projektů, což je o meziročně o 50 procent více. Celkem dorazilo…
15. 4. 202115. 4. 2021
Lidé

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě

Agentura ze skupiny Huntsworth oznámila jmenování Fecka do nově vytvořené pozice pro region CEE. Oblast prý prokázala pozoruhodnou odolnost vůči dopadům…
15. 4. 202115. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí
Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více