TES Media a Intercable od října zvýší cenu i rychlost internetu

10. 9. 2003 13:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Tuzemská kabelová dvojka, spojené firmy TES Media a Intercable, od října zdraží připojení k internetu o 200 korun na 1199 Kč měsíčně, zároveň jeho rychlost zvýší na trojnásobek. Informoval o tom obchodní ředitel Dušan Jelínek.
Garantovaná rychlost vzroste z dosavadních 200/100 kbit/s na 600/150 kbit/s. Zvýší se i datový limit z pěti na 20 gigabytů měsíčně, uvedl ředitel. Uživatelům základní nabídky kabelové televize internet nezdraží, když za něj i nadále budou platit 1000 korun měsíčně.
Firma chce zvýšenou rychlostí konkurovat telefonickému připojení přes ADSL, které ve své síti nabízí Český Telecom. Rychlost ADSL by měla v polovině září vzrůst ze současných 192/64 na 512/128 kbit/s. Největší tuzemská kabelová firma UPC nabízí připojení k internetu rychlostí 128/96 kbit/s za 1080 Kč měsíčně. Podle neoficiálních informací by na podzim měla zvýšit rychlost na dvojnásobek. Ceny podle svého mluvčího Františka Maliny do konce roku pravděpodobně měnit nebude.
TES Media a Intercable budou od října nabízet kabelovou televizi a internet pod novou značkou Karneval. Stejně by se měl jmenovat i právnický subjekt, který příští rok spojené společnosti nahradí. Firma nyní nabízí kabelovou televizi zhruba 270.000 zákazníků ve 46 městech a obcích a postupně modernizuje sítě i pro přístup na internet. Nyní má zhruba 2300 uživatelů internetu, do konce roku by jich mělo být 3500 a v příštím roce přes 10.000. Internet má být do konce roku dostupný ve 180.000 domácnostech a v příštím roce v 300.000 bytech z celkem zhruba 500.000 domácností v dostupnosti kabelových rozvodů.
Obě firmy již na říjen oznámily sjednocení cen kabelové televize. Cena omezené nabídky zůstane na úrovni, již nabízí Intercable, tedy 119 korun. V síti TES Media to znamená zdražení o 20 Kč. Naopak pokles o 50 korun bude pro zákazníky TES znamenat nová sazba za prémiový HBO, který bude nově stát 250 Kč měsíčně, jak tomu dosud bylo u Intercable. Základní nabídka se zhruba 40 programy v obou sítích podraží zhruba o 50 korun na 449 Kč.
Intercable a TES Media mají od poloviny ledna společné vlastníky, když společnost Intercable ovládlo konsorcium firem JP Morgan Partners, AIG a Baring Communications, které má většinu i v TES Media.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.