STV v pololetí snížila ztrátu

8. 9. 2003 13:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Slovenská televize (STV) měla v prvním pololetí roku 2003 ztrátu 31 737 000 Sk. Oproti stejnému období loňského roku se její hospodářský výsledek zlepšil o 66 458 000. Stanice na své fungování vynaložila náklady v hodnotě více než
miliardu korun. Ústřední ředitel STV Richard Rybníček připisuje snížení ztráty krizovému režimu, spojenému se zastavením výroby. „Šetříme i na provozních věcech, kompletně přestěhované jsou do Mlýnské doliny všechny přenosové vozy, odstavili jsme provoz v loděnicích, zrušili bezpečnostní služby kromě Mlýnské doliny. Zděděného dluhu z minulých období v hodnotě 600 miliónů Sk se chce STV zbavit tak, že o jejich pokrytí požádá vládu SR. Pokud by kabinet rozhodl o oddlužení STV, mohla by veřejnoprávní televize začít od příštího roku hospodařit „od nuly“. Vystačila by si bez rozpočtové kapitoly v hodnotě 300 miliónů Sk, přičemž by hospodařila s příjmy z koncesionářských poplatků, z reklamy a případně i podnikání. Tyto plány však bude Rybníček realizovat pouze tehdy, pokud vláda vyčlení peníze na oddlužené média. Pokud by dotace neuvolnila, vedení STV by nebylo ochotné vyrábět nové programy.
K rychlému splacení dluhů tlačí televizi i věřitelé, s nimiž jsou dohodnuté splátkové kalendáře. Účtují si ale i peníze za zpoždění.
Krizový systém v STV bude trvat do 31. prosince, centrální vedení do 1. března 2004, kdy by se měla stabilizovat nová organizační struktura. Do 31. srpna 2003 letošního roku STV nemohla přijímat nové redaktory, ani spolupracovat s externisty, což už nebude platit například při zpravodajství z návštěvy papeže Jana Pavla II. na Slovensku.

-tasr-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.