Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Stravování mimo domov: Jak a kde se nejčastěji stravujeme?

Redakce MAM22. 9. 2003

Výzkum stravování
V průběhu června a července 2003 byl pod hlavičkou společnosti Data Servis – Informace, realizován poměrně ojedinělý výzkum týkající se návštěvníků restauračních zařízení. Projekt probíhal na výběrovém souboru 1146 respondentů a průřezově kopíroval sociodemografickou strukturu obyvatelstva ČR ve věku od 15 do 64 let. Jeho cílem bylo popsat a typizovat návštěvníky restauračních zařízení, získat informace o jejich rozhodování a chování v provozovnách, o jejich postojích ke značkám v rámci svých návštěv apod. V neposlední řadě jsme získali informace o skladbě a struktuře stravování mimo domov. Následující řádky přinášejí několik pohledů na posledně zmiňovanou oblast:
Co všechno sníme a vypijeme v průběhu jednoho pracovního dne a kde? Nejčastěji uváděnou konzumací v průběhu pracovního dne je oběd, který si dopřeje 97,8 % všech dotázaných, přičemž největší procento z nich (48,5 %) obědvá ve stravovacím zařízení v zaměstnání, popř. ve škole.
31,1 % respondentů toto “hlavní jídlo” dne konzumuje doma. Zbytek respondentů chodí obědvat do restauračních zařízení (resp. gastronomických provozoven).
Zhruba 97 % respondentů večeří a naprostá většina z nich (91,3 %) přirozeně doma, po 4,5 % potom v práci nebo v restauracích. Kromě snídaní a svačin je potom další nejčastěji uváděnou konzumací káva. Přes 39 % respondentů pije alespoň jednu kávu denně. Pivo ve všední dny si dává 9,8 % všech respondentů, 86,6 % z nich “zaskočí” na pivo do své oblíbené hospůdky.

Konzumace o víkendu
Co se týká víkendových konzumací, zde u obědů převažuje v 91 % domov jako místo konání oběda. Na oběd do restaurace “vyráží” o víkendu 6,9 % respondentů. Procento respondentů, kteří o víkendu večeří, se oproti všedním dnům velmi mírně snižuje (95,9 %). Naopak více než dvojnásobný počet respondentů (oproti všedním dnům) – 11,1 % – večeří mimo dům v restauracích. O víkendu třikrát více (4,6 %) respondentů než
v týdnu “přiznalo” konzumaci zákusku či dezertu po obědě.

Obědy mimo domov
Kolik nás stojí měsíčně obědy snězené mimo domov? Do 300 korun utratí měsíčně za obědy 33 % respondentů. Za částku nepřevyšující 500 korun se měsíčně naobědvá dalších 30,1 % respondentů. Od 500 do 1000 korun za své obědy zaplatí 23,3 % dotázaných. Okolo 1000 Kč vydává měsíčně za obědy přes 13 % respondentů.
Na otázku, zda zaměstnavatelé přispívají svým zaměstnancům na obědy, odpovědělo kladně 48,4 % všech dotázaných. Příspěvku na kávu a čaj se “dočkalo” 9,1 % dotázaných, minerálky, vodu či jiné nealko nápoje “sponzoruje” 11,6 % zaměstnavatelů našich respondentů.

Pavlína Macháčová
Autorka pracuje ve společnosti
Data Servis – Informace.

×

Budoucnost patří poradenství

Starší článek

Ruský reklamní trh si vede lépe, než se čekalo

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Prazdroj má v kampani Robbieho Williamse. Originál prý nic nepřebije, říkají pivovary

Hvězdou nového globálního spotu Plzeňského Prazdroje je vedle orosené sklenice piva britský zpěvák Robbie Williams. „Oba jsou ikonické originály a…
18. 4. 202118. 4. 2021
Lidé

DDB Prague posiluje kreativu a digitál

Lluis Rotger je nový expriential creative lead, Christophe Wechsler senior art director, Jiří Kirchner senior copywrighter a Ivan Krajčovič digitální stratég.
17. 4. 202117. 4. 2021
Marketing

Kultura si strategii maže na chleba

Nejde jen o oblékání, firemní kultura musí především pomáhat k vyšší výkonnosti byznysu, říká Pavel Kuhn ze společnosti Kogi Con.
17. 4. 202116. 4. 2021
Marketing

Mattoni poprvé uvádí plošně na trh plechovky

Minerální voda Mattoni představila novou řadu ochucené minerální vody Mattoni v plechovkách. Značka se tím stává první českou minerální vodou v plechovce,…
16. 4. 202116. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více