Nová divize Sony Music Central Europe (SMCE) s centrálou v Praze vzniká v těchto týdnech ve středoevropském regionu. Nahradí tak původní strukturu samostatných poboček, které existovaly v České republice, Polsku, Maďarsku a na Slovensku. Restrukturalizace aktivit je dalším krokem koncernu Sony Music ve střední Evropě poté, co se mu na konci května podařilo dokončit nákup zbylých 49 akcií českého hudebního vydavatelství Sony Music/Bonton. Hlavním důvodem restrukturalizace jsou nepříliš povzbudivé výsledky poboček v Maďarsku a Polsku. „Vytvořením nové divize Sony Music Central Europe se snažíme uspořit náklady a zefektivnit působení společnosti v jednotlivých zemích. Maďarské a polské zastoupení mělo nízký podíl na trhu a nedostatek místních umělců v repertoáru. Bude třeba dostat Maďarsko do zisku a v Polsku ještě více zvýšit kladný hospodářský výsledek,“ uvedl nový ředitel SMCE Zbyněk Knobloch, který dosud působil v čele Sony Music/Bonton. Restrukturalizace se dotkla i personálních otázek. V čele bývalých samostatných poboček nahradili bývalé ředitele marketinkoví šéfové. Například v Polsku ředitelku Malgorzatu Maliszewskou vystřídal Piotr Mackowiak. Nová struktura se projevila i ve snižování personálních stavů poboček. „V Maďarsku jsme již snížili počet zaměstnanců o 20 až 30 procent. V současné době zde pracuje deset lidí, v Polsku je to asi kolem 20 zaměstnanců,“ upřesnil Knobloch. V plánu je pak podle jeho slov vytvoření centrální distribuce a jednoho centra pro copyright a interpretační honoráře pro střední Evropu. Nová struktura by se mohla ukázat jako výhodná pro některé umělce, kteří vydávají u Sony Music. Díky jazykové příbuznosti a posluchačskému vkusu nemusejí být vybraní čeští interpreti bez šance u polského publika a naopak. „S největší pravděpodobností to zkusíme u Jarka Nohavici, který v Polsku několikrát koncertoval a místní publikum ho zná,“ potvrdil Knobloch. Ustanovením nové podnikové struktury ve střední Evropě tak společnost Sony Music navázala na úspěšné dokončení akvizice původně české gramofirmy Sony Music/Bonton. V jejím rámci Sony Music získala na konci května od holdingu Bonton 49 procent akcií Sony Music/Bonton, čímž se stala jejím stoprocentním vlastníkem. „Finanční objem transakce je obchodním tajemstvím,“ odmítla konkretizovat částku marketinková ředitelka Bontonu Michaela Olexová. „Na strategii vydavatelství by transakce neměla mít vliv, předpokládám však, že dojde ke změně názvu na Sony Music Entertainment,“ prohlásil Knobloch.
Hospodářské noviny, 5.9.2003, autor: Aleš Borovan