SMS jako nástroj

22. 9. 2003 00:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

TV Nova je průkopníkem nových trendů

TV Nova mění přístup k audiovizuální produkci. Zelené natáčení se stává standardem přinášejícím ekologické inovace.

Reklama
SDG

První využití mimořádně populární služby se datuje pouhých pár let zpátky. Tehdy byla firma využívající SMS jako marketingový nástroj považována částečně za blázna. Vývoj trhu ale ukazuje, že to byl promyšlený tah. O účinnosti se postupem času v Česku přesvědčily firmy a značky, jako jsou Absolut vodka, Pepsi, Rama, Renault, Henkel či Figaro. Úspěch slaví i v oblasti mediální, viz kampaně vydavatelství Europress či lifestylového časopisu Zoom.

MEZITITULEK: Jen pro puberťáky?
Výsledky kampaní jednoznačně vyvracejí někde přežívající názor, že mobilní marketing je vhodný pouze pro teenagery. Ani Helen Harper, ani Henkel, ani časopis Rytmus života nejsou značky, které by naše mládež „hltala“. Přesto kampaně dosahují velmi dobrých výsledků a pozitivních ohlasů klienta.

MEZITITULEK: Získejte podíly
Novinkou na trhu a velkým přínosem pro klienty jsou tzv. premium SMS. Jsou to textové zprávy, jejichž cena se může podle požadavků klienta pohybovat od tří do třiceti korun, z nichž klient získává výrazný podíl. Zákazník tak částečně participuje např. na spotřebitelské soutěži. Je to podobné jako v případě poštovní komunikace.
Uvedu přirovnání. Od pošty, jejíchž služeb využije účastník vaší spotřebitelské soutěže např. tak, že zašle vystřihnuté čárové kódy, nedostanete ani haléř. Ale v případě premium SMS dostanete od technického realizátora výnos z každé SMS ve výši několika desítek procent! Díky tomu lze pořádat kvalitní a efektivní soutěž využívající premium SMS za třetinové i nižší náklady než při použití standardních SMS či pošty. Výnos z premium SMS může nejen pokrýt náklady na SMS komunikaci, ale dokonce se stát výdělečným nástrojem.

MEZITITULEK: Nepřítel spam
Velmi diskutovanou otázkou je SMS spam. Tomu je potřeba účinně čelit a tvrdě s ním bojovat. I zde platí, že kde není poptávka po takové službě, není ani její nabídka. Přitom na trhu existuje několik společností (včetně ComGatu), které umožňují účinně a naprosto legálně oslovit textovou zprávou s reklamním sdělením desítky tisíc potenciálních zákazníků, kteří dali souhlas s využitím osobních dat.
Jestliže chcete distribuovat své reklamní sdělení pomocí SMS,
trvejte na doložení legálního původu databáze a na registraci firmy u Úřadu pro ochranu osobních údajů. Spamu lze zabránit pouze tak, že nebude existovat zájemce o takovou aktivitu.

MEZITITULEK: MMS – nafouknutá bublina?
To rozhodně ne! Prodejní výsledky jednoznačně ukazují, že strmě stoupá zájem o mobily umožňující tvorbu a zpracování multimediálních zpráv. Počet telefonních přístrojů v ČR se zatím pohybuje v řádech desítek tisíc kusů. Velký prodejní boom nastane díky předvánočnímu promotion mobilních operátorů. Jistě není náhodou, že Oskar zprovoznil MMS služby jen pár měsíců před vánočními svátky, kdy dochází k největším prodejům mobilů a na ně vázaných služeb.
Je jen otázkou času, kdy se najde první klient, který bude chtít zkusit využít MMS k marketingovým účelům. Zde se otevírá velká cesta kreativcům především z interaktivních grafických studií, aby si dokázali s novým médiem dostatečně vyhrát a umocnit sílu obrazu, zvuku a textu.

Nikolaj Šťáhlavský,
ředitel společnosti ComGate

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Vítězné konfety se po roce opět snášejí na hlavy zástupců McCann Prague. Ti podruhé za sebou ovládli hlavní kategorii soutěže Agentura roku a celkem si ze slavnostního večera odnášejí šest trofejí. Nezávislou agenturou je Boomerang Communication, Nejlepším marketérem Kateřina Harris z řetězce Albert.

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.