Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Ruský reklamní trh si vede lépe, než se čekalo

Redakce MAM23. 9. 2003

Ruský reklamní trh roste rychleji, než uváděly nejoptimističtější odhady. Výdaje na reklamu v Rusku dosáhnou letos 2,7 miliardy dolarů, což je meziročně o 36 procent více. Informaci zveřejnila Ruská asociace reklamních agentur (RARA). Příznivé jsou i odhady reklamního růstu v příštích dvou letech. V roce 2004 se má v Rusku investovat do reklamy 3,4 miliardy dolarů a o rok později 3,8 miliardy dolarů.
“Je ale možné, že další vývoj přinese i novou úpravu těchto prognóz směrem nahoru, protože původní odhady předpokládaly například pro letošní rok růst ve výši třiceti procent,” uvedl pro internetový server Gateway To Russia kreativní ředitel reklamní agentury D’Arcy Michail Kudaškin.
Po roce 2005 se strmý růst zřejmě zpomalí na zhruba 15 až 20 procent ročně, míní odborníci. “Nicméně bude to pořád více než v západních zemích, kde se očekává růst okolo tří až pěti procent ročně,” komentoval v deníku Kommersant analytik Vladimir Dragunov.
K největším inzerentům v Rusku patří nyní telekomunikační společnosti a pojišťovny, o něco nižší tempo růstu zaznamenává letos reklama na pivo, spotřební chemii a cukrovinky.
Z reklamního koláče získají nejvíc televize
Největší část z celkového objemu reklamních příjmů v Rusku získají televizní stanice. Letos by měly výdaje na televizní reklamu v zemi dosáhnout 1,3 miliardy dolarů. V roce 2004 to má být 1,8 miliardy dolarů, o rok později pak 2,02 miliardy dolarů, odhaduje RARA.
S růstem televizního inzertního trhu rostou i ceny reklamního času. Cena za jednu minutu vysílacího času se loni zvýšila o 87 procent na 3000 dolarů, informoval člen rady RARA Viktor Koloměc v deníku Gazeta. Nejnižší cenové hladiny dosáhla ruská televizní reklama v srpnu 2001, kdy minuta stála 500 dolarů, naproti tomu nejvíc, 4200 dolarů, se za ni platilo v roce 1997.
Česko: růst se nenaplní
Tři roky trvající reklamní recese v USA a v zemích Evropské unie je u konce. Naději posílil nejnovější odhad mediální společnosti Zenith Optimedia zveřejněný minulý týden. Firma Zenith odhaduje, že výdaje do reklamy ve světě letos porostou o 3,2 procenta. Ještě v červnu uváděla růst ve výši 2,9 procenta na celkových 324,5 miliardy dolarů.
Optimismus prognózy vychází především z posilující americké ekonomiky. Oživení zaznamenává Japonsko a také Německo, i když v případě Německa považuje firma Zenith zvýšené tempo růstu za dočasné.
Také v Česku porostou výdaje na reklamu. Letos dosáhnou 16,2 miliardy korun, tedy o tři procenta více. Údaje včera poskytla agentuře ČTK mediální společnost ARBOmedia. Původně očekávaný růst ve výši 3,9 procenta se ale nenaplní.
Například výdaje do televizní reklamy se mají podle posledních odhadů letos zvýšit o 3,2 procenta na 7,6 miliardy korun, zatímco původní předpoklad počítal s 5,7 procenta. Výdaje se podle ARBOmedia zpomalily především kvůli vyjednávání některých klientů, které přibrzdilo jejich investice. Vliv měla i nižší sledovanost televizí v letním období.

Hospodářské noviny, 23.9.2003, autor: Sabina Kunešová

×

Stravování mimo domov: Jak a kde se nejčastěji stravujeme?

Starší článek

Výrobci nealka sčítají zisky z vedra

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Birell

Konec předsudků proti nealko pivu. Birell přichází s novou kampaní od VCCP

Značka Birell spouští v České republice a na Slovensku novou kampaň zaměřenou na základní řadu neochucených nealkoholických piv. Cílem komunikace je…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Aures Holdings expanduje s projektem Driverama do západní Evropy

Online projekt Driverama zahájí na trhu v Německu, do pěti let se rozšíří do dalších jedenácti evropských zemí. Akcionáři dají na expanzi stovky milionů eur.
15. 4. 202115. 4. 2021
Akce

Soutěž Lemur hlásí rekord v počtu přihlášek

Do šestnáctého ročníku prestižní soutěže Lemur – Česká cena za PR se přihlásilo 182 projektů, což je o meziročně o 50 procent více. Celkem dorazilo…
15. 4. 202115. 4. 2021
Lidé

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě

Agentura ze skupiny Huntsworth oznámila jmenování Fecka do nově vytvořené pozice pro region CEE. Oblast prý prokázala pozoruhodnou odolnost vůči dopadům…
15. 4. 202115. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí
Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více