Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Rádiu Impuls nestačí změna deníku na Inpuls

Redakce MAM29. 9. 2003

Majiteli vysílací licence rádia Impuls, společnosti Londa, nestačí změna názvu deníku Impuls na Inpuls. Vlastníci rádia považují změnu jednoho písmene v názvu za obcházení zákona a zvažují další právní kroky. Oznámili to na dnešní tiskové konferenci. Městský soud v Praze minulý týden předběžným opatřením přikázal firmě Mediaprint & Kapa, aby přestala distribuovat deník pod názvem Impuls.
Deník na to reagoval změnou jednoho písmene v názvu a v pátek poprvé vyšel jako Inpuls. Jednatel společnosti Londa Ivan Baťka upozornil, že list sice změnil název na titulní straně, nicméně v článcích i v tiráži nadále používá jméno Impuls. Baťka to označil za další pokračování nemorálních praktik a pohrdání českým právním systémem. Vlastník vydavatelství deníku Impuls ČR a spolumajitel Mediaprintu Ivan Kaufmann ČTK řekl, že i přes vydání předběžného opatření soudní řízení dál pokračuje. Teprve konečný verdikt soudu rozhodne, dodal. Minimálně do té doby bude deník používat název Inpuls, jelikož je stále možné, že soud nakonec rozhodne v jeho prospěch. Zástupce šéfredaktora deníku Zdeněk Fekar k výhradám Londy dodal, že předběžné opatření směřuje proti distribuci deníku s názvem Impuls Mediaprintem, a nikoliv proti používání názvu Impuls uvnitř listu.
Zástupci deníku navíc minulý týden upozornili, že 16. září v jiném sporu, vedeném přímo proti vydavatelství Impuls ČR, rozhodl jiný soudce pražského Městského soudu naopak ve prospěch deníku. Zamítl totiž návrh Londy na předběžné opatření, které by Impulsu ČR zakázalo vydávat deník pod názvem Impuls.
Společnost Londa nyní podle Baťky zašle dopis jak Mediaprintu, tak i dalšímu distributorovi Inpulsu, firmě PNS. V dopise chce upozornit na svou nespokojenost se změnou názvu deníku a na chystané právní kroky. Ty by podle zástupců Londy mohly zahrnovat například návrh na exekuci Mediaprintu, či trestní oznámení kvůli obcházení zákona. Firma PNS dnes pro ČTK uvedla, že dopis od Londy dosud neobdržela, a proto zatím nemůže reagovat.
Spor o jméno provází deník Impuls od jeho vzniku letos v květnu. Londa deník obviňuje, že zneužívá již zavedené značky rádia Impuls, které bylo v tuzemsku v prvním letošním pololetí druhou nejposlouchanější celoplošnou stanicí. Podle ředitele rádia Jiřího Hrabáka nedávný výzkum ukázal, že rádio Impuls si se stejnojmenným deníkem spojovalo téměř 40 procent dotázaných.
Kauzu provází celkem čtyři soudní spory. Kromě žaloby na Mediaprint & Kapa a na Impuls ČR se Londa na Městský soud obrátila, aby od Mediaprintu a Impulsu ČR vysoudila deset milionů korun, jež požaduje jako zadostiučinění.
Čtvrtou žalobu na oplátku podal počátkem července Mediaprint na Londu. Firma Mediaprint žádá, aby jí bylo potvrzeno právo k užívání označení pro tiskovinu “Impuls” a aby Londa zároveň nesměla používat označení obsahující slovo Impuls pro tiskoviny.

-čtk-

×

Irácký novinář: V zemi panuje dosud nepoznaná svoboda tisku

Starší článek

IAudit: ČR je s pětinou lidí na internetu třetí v regionu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: ČAP, Youtube

Agresivitu za volantem pomůže odnaučit série videí s komikem Tigranem Hovakimyanem

Mladí řidiči jsou na silnicích až 2,5 krát rizikovější. Každý pátý majitel auta ve věku 18 let způsobí nehodu. V kampani proti agresivitě za volantem proto…
12. 4. 202112. 4. 2021
Marketing

Nestlé představuje přírodní kakao v kampani od MSL

Online komunikace zaměřená na tradiční i přírodní kakao poběží až do letošních Vánoc. Probíhá na Instagramu a blogu influencerky Markéty Marešové.
12. 4. 202112. 4. 2021
Média

Sportisimo pokračuje s mediální agenturou PHD

Mediální agentura PHD zajistí i v letošním roce nákup a plánování médií pro sportovní řetězec Sportisimo. Ten aktuálně expanduje a zároveň zvětšuje je svou…
12. 4. 202112. 4. 2021
Marketing

AlzaBoxy budou dostupné u 50 čerpacích stanic OMV

Alza rozšiřuje spolupráci s OMV. Nově budou AlzaBoxy dostupné už na třetině čerpacích stanic OMV v Česku. Zákazníkům to přinese jednodušší bezkontaktní…
12. 4. 202112. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Michaela Lelková vede brand marketing Zoot. Do e-shopu přišla z Ikea ČR
Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více