Program Marketing bude i v roce 2004
Program podpory malého a středního podnikání Marketing bude otevřen i v příštím roce. Na podporu marketingových aktivit firem bude vyčleněno 80 milionů korun, zatímco letos bylo na tento program určeno 70 milionů. Generální ředitel agentury Czechtrade Martin Tlapa dnes uvedl, že termín pro přijímání žádostí o podporu je 3. až 18. listopad letošního roku.
Firmy mohou žádat o podporu pěti marketingových aktivit a pokud uspějí ve všech, mohou získat až půl milionu korun. Průměrná výše podpory se za poslední roky existence programu pohybuje okolo 120.000 korun, řekl Tlapa. Příspěvek mohou podniky získat například na poradenství při rozhodování o vstupu na zahraniční trh, marketingové vzdělávání, tvorbu propagačních materiálů nebo účast na zahraničním veletrhu či výstavě. Změnou proti předcházejícím letům bude to, že dotace budou poskytovány ve výši 50 procent místo dřívějších 60 procent nákladů.
Ministr průmyslu a obchodu Milan Urban k programu poznamenal, že prostředky na podpůrné programy nebudou ani v rámci připravované reformy veřejných financí kráceny. V budoucnu by se pak některé programy mohly spolufinancovat i ze strukturálních fondů Evropské unie, což by zvýšilo zdroje a tedy možnosti pro české firmy, dodal Tlapa.
V souvislosti s programem Marketing Urban připomněl, že se také podařilo vytvořit ve spolupráci s Czechtradem, Českou exportní bankou a Exportní a garanční pojišťovnou nový produkt “Prospekce trhu”. Smyslem této podpory je podle Karla Šimsy z EGAP pojištění věřitele, především banky, která poskytne úvěr na export nového produktu na zahraniční trh. Splácení úvěru je však závislé na úspěchu výrobku na trhu a pojištění úvěru snižuje riziko exportéra v případě neúspěchu. Toto pojištění je velmi rizikové, protože úspěch proniknutí na trh se těžko předvídá. Šimsa doplnil, že pojištění tak zvané prospekce trhu by mělo fungovat nejpozději od začátku roku 2004.
HN, čtk, 17.9.2003
Podobné zprávy
Měření sledovanosti se musí změnit, shodují se manažeři. Domluví se? Jak?
V marketingu se více soustředíme na značku
