Přes 60 % malých firem používá mobil, půlka má pevnou linku

17. 9. 2003 09:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

O2 a Air Bank prohlubují spolupráci s platformou Unity

Věrnostní platforma Unity navazuje na dřívější spolupráci O2 a Air Bank, do budoucna se přidají další společnosti ze skupiny PPF.

Reklama
SDG

Zhruba dvě třetiny malých a středních podnikatelů komunikuje v práci prostřednictvím mobilního telefonu a přibližně polovina využívá pevnou linku. Vyplývá to z průzkumu Českého Mobilu mezi více než 2000 malými podniky.
Necelých 50 procent podnikatelů používá ke spojení se zákazníky a dodavateli počítač. Posílání dokumentů elektronickou poštou využívá přes 45 procent firem, tedy více než fax, který používají méně než dvě pětiny podniků. Mobilní technologie GPRS, wap či MMS používá méně než desetina firem. Naopak rozšíření krátkých textových zpráv SMS se blíží 40 procentům.
Zhruba třetina hovorů z práce směřuje přátelům či rodině podnikatele. Téměř 47 procent volání pak končí u zákazníků.
Nejdůležitějším informačním zdrojem u malých firem je internet, který využívá zhruba 43 procent podniků a jenž tak předstihl i tištěné noviny s 36 procenty. Následuje rozhlas a televize, ze kterých čerpá více než pětina podnikatelů. Kolem 20 procent firem má informace od konkurence respektive z časopisů.
Podle květnové statistiky společnosti Millward Brown má na tuzemském trhu firemních zákazníků Český Mobil podíl kolem 18 procent. Zhruba 48 procent má Eurotel a 34 procent T-Mobile.

-čtk-

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.