Předseda BBC Davies obhajoval před Huttonem vedení organizace

25. 9. 2003 09:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Předseda rady guvernérů BBC Gavyn Davies řekl 24. září soudci lordu Huttonovi, že guvernéři si počínali správně, když se postavili za redakční nezávislost této nejvlivnější britské mediální organizace. Guvernéři vydali v létě prohlášení, ve kterém se navzdory prudkému tlaku vlády postavili za zprávu reportéra Andrewa Gilligana, který obvinil vládu z překrucování informací o irácké hrozbě.
Mezitím se ukázalo, že některá konkrétní Gilliganova tvrzení nebyla zcela přesná. Ukázalo se ale také, že nejbližší spolupracovníci ministerského předsedy Tonyho Blaira se skutečně detailně podíleli na formulování zprávy o irácké vojenské hrozbě, která byla veřejnosti a parlamentu představena jako práce tajných služeb.
Soudce Hutton vyšetřuje příčiny červencové smrti britského zbrojního experta Davida Kellyho. Kelly byl zdrojem některých Gilliganových informací, ale popíral, že by byl vyslovil nejtvrdší obvinění Blairova aparátu, která mu redaktor přiřkl. Gilligan ovšem trvá na svém, pokud jde o obsah jejich rozhovoru.
Gavyn Davies řekl, že guvernéři se svým zásahem snažili v první řadě uklidnit spor mezi vládou a BBC a potvrdit redakční nezávislost organizace. Kromě toho považovali za nepřípustné sjednat nějakou dohodu za zavřenými dveřmi s premiérovým úřadem.
Podle jeho slov byla BBC v té době podrobena bezprecedentnímu útoku ze strany vlády. Veřejnost proto zcela logicky očekávala, že se guvernéři veřejného média v takové situaci zastanou a budou bojovat o jeho nezávislost.
Naopak výslechy členů Blairova aparátu ukázaly, že vláda se tehdy domnívala, že ona sama je pod bezprecedentním tlakem BBC. Gilliganovy materiály považovala za útok na základy své důvěryhodnosti, a proto kategoricky požadovala, aby je opravil. Nechtěla však využít běžných postupů pro projednávání oprav.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.