Prazdroj zaplnil pražský Mánes

5. 9. 2003 08:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Pivo v Čechách nikdy nebylo jen obyčejným nápojem. Dokládá to i výstava, která se dnes otevírá v pražském Mánesu. Na sedm desítek výtvarných děl, ukázky z filmů či početná kolekce knih připomínají, že kolem piva a hospod se v tuzemsku po staletí vytvářel svébytný fantazijní svět. V názvu expozice – Prazdroj české kultury – se skrývá i část jména iniciátora a organizátora výstavy, akciové společnosti Plzeňský Prazdroj. „Je to dobrý marketinkový tah, o Prazdroji se bude psát v kulturních rubrikách a ne jen v ekonomických, kde je málo místa. Ve Francii nikoho neurazí zátiší s vínem, v Česku máme pivo,“ říká o výstavě šéf Asociace komunikačních agentur Jiří Mikeš. Firma, jež zaujímá přední místo na českém i středoevropském pivovarnickém trhu, expozicí stvrzuje své důležité postavení mezi tuzemskými mecenáši kulturního života. „Kolem deseti miliónů ročně věnujeme na nekomerční kulturní akce,“ říká manažer Plzeňského Prazdroje pro vnější vztahy Michal Kačena. „Pravidelně podporujeme například operní soubor Národního divadla, na jehož výstavbu přispěl plzeňský pivovar nemalou částkou už roku 1880. Přispíváme do rozpočtů plzeňských festivalů Finále a Divadlo, jsme partnery Divadla Járy Cimrmana. Snažíme se být dlouhodobým mecenášem všech projektů, na nichž se podílíme.“ Podporu získávají také kulturní akce populárnějšího rázu, například koncerty světových rockových hvězd. Spojení s konkrétní značkou piva je u nich ale už natolik silné, že nelze hovořit, obdobně jako u výstavy v Mánesu, o mecenášství, ale marketinku. Náklady na takové akce ročně dosahují několika desítek miliónů korun. Jde ovšem jen o zlomek celkové částky vynakládané Plzeňským Prazdrojem na reklamu. Ta podle údajů časopisu Strategie loni činila 350 miliónů korun. Výstava v Mánesu by mohla být předzvěstí dalších aktivit Plzeňského Prazdroje na výtvarném poli. Historik umění Jiří T. Kotalík si od ní navíc slibuje „renesanci starobylé pivní kultury v našich zemích“.

Hospodářské noviny, 5.9.2003, autor: Ivan Matějka

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.