Od rychlé jízdy má řidiče odradit kampaň se “závodními” rakvemi
Ministerstvo dopravy odmítá podpořit reklamní kampaň agentury Leo Burnett, která upozorňuje na riziko rychlé jízdy. V kampani mají být použity plakáty, na kterých jsou vyobrazené rakve představující závodní automobily. Zároveň agentura natočila klip, který se ale nelíbil odborníkům z vládní agentury BESIP.
V klipu se objevují dva smuteční průvody, které se ve stejnou chvíli sejdou na hřbitově. Zatímco v prvním případě pozůstalí důstojným krokem kráčejí za rakví, ve druhém se totéž děje v “poklusu”. Včetně “odhození” rakve do hrobu. V závěru se objeví heslo reklamy “Užijte si rychlost až do konce.”
“Když byl klip hotový, tak nám BESIP oznámil, že se z rozhodnutí Ministerstva dopravy pod reklamu nepodepíše,” sdělil vedoucí kampaně Martin Charvát.
Ministerstvo chtělo klipem upoutat řidiče, kteří jezdí nepřiměřenou rychlostí, na rizika zvyšující se nehodovosti.
Od začátku roku došlo k téměř třinácti tisícům havárií, při nichž zemřelo 890 lidí. Po představení šotu však BESIP od kampaně ustoupil.
“Důvodem byla obava, že část občanů nebude klip považovat za nadsázku, ale za znevažování pietního aktu institucí,” řekl Robert Šťastný z BESIP.
Agentura Leo Burnett dostala zakázku od samotného ministerstva. Spolupracuje s ním už tři roky. “Motiv rakve jsme užili, protože jsme chtěli použít něco, co by definovalo důsledek rychlé jízdy,” vysvětlil Art director Martin Pasecký. Pro agenturu je nabídka výhodná, protože si může vymyslet reklamu, s kterou má šanci uspět v soutěžích. Klip stál deset miliónů korun. Agentura ho natočila na vlastní náklady.
Odmítnutý klip i s kampaní agentura nabídla Ústřednímu automotoklubu. Ten by chtěl rozběhnout upoutávky do konce roku.
“Po dohodě s agenturou jsme k reklamní kampani přistoupili,” potvrdil Karel Pospíšil z ÚAMK.
Hospodářské noviny, 24.9.2003, autor: Iva Šařecová a Marketing&Media
Podobné zprávy

VIDEO: Droga 5 a David Beckham túrují Maserati

Tiktok dnes mění pravidla pro personalizovanou reklamu
