Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Od rychlé jízdy má řidiče odradit kampaň se “závodními” rakvemi

Redakce MAM24. 9. 2003

Ministerstvo dopravy odmítá podpořit reklamní kampaň agentury Leo Burnett, která upozorňuje na riziko rychlé jízdy. V kampani mají být použity plakáty, na kterých jsou vyobrazené rakve představující závodní automobily. Zároveň agentura natočila klip, který se ale nelíbil odborníkům z vládní agentury BESIP.
V klipu se objevují dva smuteční průvody, které se ve stejnou chvíli sejdou na hřbitově. Zatímco v prvním případě pozůstalí důstojným krokem kráčejí za rakví, ve druhém se totéž děje v “poklusu”. Včetně “odhození” rakve do hrobu. V závěru se objeví heslo reklamy “Užijte si rychlost až do konce.”
“Když byl klip hotový, tak nám BESIP oznámil, že se z rozhodnutí Ministerstva dopravy pod reklamu nepodepíše,” sdělil vedoucí kampaně Martin Charvát.
Ministerstvo chtělo klipem upoutat řidiče, kteří jezdí nepřiměřenou rychlostí, na rizika zvyšující se nehodovosti.
Od začátku roku došlo k téměř třinácti tisícům havárií, při nichž zemřelo 890 lidí. Po představení šotu však BESIP od kampaně ustoupil.
“Důvodem byla obava, že část občanů nebude klip považovat za nadsázku, ale za znevažování pietního aktu institucí,” řekl Robert Šťastný z BESIP.
Agentura Leo Burnett dostala zakázku od samotného ministerstva. Spolupracuje s ním už tři roky. “Motiv rakve jsme užili, protože jsme chtěli použít něco, co by definovalo důsledek rychlé jízdy,” vysvětlil Art director Martin Pasecký. Pro agenturu je nabídka výhodná, protože si může vymyslet reklamu, s kterou má šanci uspět v soutěžích. Klip stál deset miliónů korun. Agentura ho natočila na vlastní náklady.
Odmítnutý klip i s kampaní agentura nabídla Ústřednímu automotoklubu. Ten by chtěl rozběhnout upoutávky do konce roku.
“Po dohodě s agenturou jsme k reklamní kampani přistoupili,” potvrdil Karel Pospíšil z ÚAMK.

Hospodářské noviny, 24.9.2003, autor: Iva Šařecová a Marketing&Media

×

Analýza: Na vrcholu cenové pyramidy jsou obchodní řetězce

Starší článek

Mediální rada požádá Novu o odvysílání reakce rady na Střepiny

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter
Foto: Maserati

VIDEO: Droga 5 a David Beckham túrují Maserati

Maserati si vybrala globálního ambasadora. Stal se jím bývalý fotbalista David Beckham. Spolupráci zahájili novým spotem.
15. 4. 202114. 4. 2021
Newsletter

Tiktok dnes mění pravidla pro personalizovanou reklamu

Uživatelé v Evropě však díky nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), budou mít možnost nastavení vrátit zpět jen k zobrazování obecných namísto…
15. 4. 202114. 4. 2021
Newsletter

Albert spustil věrnostní klub pro všechny. Novinky chystají i další

Řetězec dal v rámci udržitelnosti přednost pouze aplikaci. Investice do věrnostních systémů rostou, firmy dávají důraz na retenci zákazníků.
15. 4. 202114. 4. 2021
Newsletter

Retail Summit Action shrne obchod s potravinami po roce pandemie

V rámci letošního Retail Summitu se bude diskutovat nová realita obchodu. Ještě předtím ale pořadatelé přicházejí s menším formátem Retail Summit…
15. 4. 202114. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí
Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více