Obchod se sportovním zbožím se za 6 let ztrojnásobil
Češi se ve volném čase stále více věnují sportovním aktivitám, takže obchod se sportovním zbožím v posledních letech roste. Tuzemští zákazníci začali často dávat přednost kvalitě před cenou. Vyslovený hit, jakým byly před několika lety koloběžky, však obchodníci letos zatím nezaznamenali, vyplývá z ankety ČTK mezi největšími prodejními řetězci.
“Trh se sportovními potřebami se během posledních šesti let více než ztrojnásobil,” řekl Radek Mužík z analytické firmy Incoma Research, konkrétní sumu peněz však neuvedl. Konkurence podle něj ještě není dostatečně rozvinutá, o čemž například svědčí ceny, které jsou u značkových produktů často vyšší než v zemích EU. Rovněž sortimentní nabídka v řadě směrů ještě nedosahuje nabídky na srovnatelných trzích, dodal.
Prodej sportovního zboží je zajištěn životním stylem. “Stále více lidí se zajímá o své zdraví a snaží se pro sebe něco dělat. Lidé využívají každé volné chvilky k tomu, aby si zasportovali,” uvedla mluvčí řetězce Carrefour Jana Havlíčková.
Hlavním trendem trhu je podle Mužíka změna životního stylu populace, kladení důrazu na význam pohybu pro zdraví a dostatečná medializace a popularizace souvisejících témat, které staví rekreační sport do pozice společenské nutnosti. Trendem je také přechod ke známějším značkám, podotkla mluvčí společnosti Tesco Martina Čermáková.
Zákazníci kladou stále větší důraz na kvalitu. Oproti minulosti jsou náročnější a vyhledávají kvalitní zboží za rozumnou cenu, doplnila Havlíčková. “Český zákazník se stává stále znalejším a vzdělanějším a ve stále častějších případech akcentuje kvalitní nabídku před nízkou cenou jako například cyklisté či lyžaři,” potvrdil Mužík.
V letošním roce se neobjevil hit sezony jako například před lety koloběžka. Carrefour zaznamenal podstatně vyšší zájem o rotopedy a kolečkové brusle. Jiří Štěpánek z firmy Globus si všiml vyšší poptávky po větších nafukovacích bazénech a levných spacích pytlích. Naopak prodej stanů zaostal podle něj za očekáváním. V předvánočním období očekává zvýšený zájem o tzv. spinningová kola.
Havlíčková upozornila na každoroční patrný nárůst prodeje běžek. V souvislosti s měnícím se životním stylem připomněla, že oproti sjezdovkám je jejich využitelnost daleko vyšší. “Lidé si mohou zaběhat nedaleko svého bydliště, aniž by jezdili do hor,” poznamenala.
-čtk-
Podobné zprávy
Etickou komisi Českého rozhlasu doplnili čtyři noví členové
Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R

HC Sparta a Mastecard zaplnily tribunu „diváky“
