Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Obchod se sportovním zbožím se za 6 let ztrojnásobil

Redakce MAM11. 9. 2003

Češi se ve volném čase stále více věnují sportovním aktivitám, takže obchod se sportovním zbožím v posledních letech roste. Tuzemští zákazníci začali často dávat přednost kvalitě před cenou. Vyslovený hit, jakým byly před několika lety koloběžky, však obchodníci letos zatím nezaznamenali, vyplývá z ankety ČTK mezi největšími prodejními řetězci.
“Trh se sportovními potřebami se během posledních šesti let více než ztrojnásobil,” řekl Radek Mužík z analytické firmy Incoma Research, konkrétní sumu peněz však neuvedl. Konkurence podle něj ještě není dostatečně rozvinutá, o čemž například svědčí ceny, které jsou u značkových produktů často vyšší než v zemích EU. Rovněž sortimentní nabídka v řadě směrů ještě nedosahuje nabídky na srovnatelných trzích, dodal.
Prodej sportovního zboží je zajištěn životním stylem. “Stále více lidí se zajímá o své zdraví a snaží se pro sebe něco dělat. Lidé využívají každé volné chvilky k tomu, aby si zasportovali,” uvedla mluvčí řetězce Carrefour Jana Havlíčková.
Hlavním trendem trhu je podle Mužíka změna životního stylu populace, kladení důrazu na význam pohybu pro zdraví a dostatečná medializace a popularizace souvisejících témat, které staví rekreační sport do pozice společenské nutnosti. Trendem je také přechod ke známějším značkám, podotkla mluvčí společnosti Tesco Martina Čermáková.
Zákazníci kladou stále větší důraz na kvalitu. Oproti minulosti jsou náročnější a vyhledávají kvalitní zboží za rozumnou cenu, doplnila Havlíčková. “Český zákazník se stává stále znalejším a vzdělanějším a ve stále častějších případech akcentuje kvalitní nabídku před nízkou cenou jako například cyklisté či lyžaři,” potvrdil Mužík.
V letošním roce se neobjevil hit sezony jako například před lety koloběžka. Carrefour zaznamenal podstatně vyšší zájem o rotopedy a kolečkové brusle. Jiří Štěpánek z firmy Globus si všiml vyšší poptávky po větších nafukovacích bazénech a levných spacích pytlích. Naopak prodej stanů zaostal podle něj za očekáváním. V předvánočním období očekává zvýšený zájem o tzv. spinningová kola.
Havlíčková upozornila na každoroční patrný nárůst prodeje běžek. V souvislosti s měnícím se životním stylem připomněla, že oproti sjezdovkám je jejich využitelnost daleko vyšší. “Lidé si mohou zaběhat nedaleko svého bydliště, aniž by jezdili do hor,” poznamenala.

-čtk-

×

Channel Five má po sedmi letech zisk

Starší článek

Hudební vydavatelství Warner Music a BMG se blíží ke spojení

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Tomáš Nosil

Etickou komisi Českého rozhlasu doplnili čtyři noví členové

Ve čtvrtek 8. dubna 2021 se na pozvání generálního ředitele Českého rozhlasu Reného Zavorala sešla Etická komise Českého rozhlasu doplněná o nové členy:…
9. 4. 20219. 4. 2021
Lidé

Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R

Nová role šéfky Ogilvy PR & Influence souvisí s propojováním zázemí VMLY&R a Ogilvy. Agentury dál vystupují samostatně.
9. 4. 20219. 4. 2021
Marketing

HC Sparta a Mastecard zaplnily tribunu „diváky“

Mastercard spolu s hokejovým klubem instaloval do speciálního sektoru v O2 aréně do konce sezóny makety fanoušků. Podobizny jim podepíše celý tým.
9. 4. 20219. 4. 2021
Zprávy

Vraťme děti do života! Prahu pokryly plakáty podporující otevření škol pro všechny

Signatáři petice Vraťme děti do školy a zemi do normálu, společně s firmou provozující venkovní reklamu JCDecaux, nyní zorganizovali dvoutýdenní kampaň…
9. 4. 20219. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová
Michal Malysa povede komunikaci společnosti Eurowag

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více