Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Němci spojí fotbal s propagací země

Redakce MAM25. 9. 2003

Němci doufají, že fotbalové mistrovství světa v roce 2006 zásadně změní mnohé stereotypy vnímání jejich země v zahraničí: Kancléř Gerhard Schröder už podepsal rozhodnutí o uvolnění 30 miliónů eur, které využijí pořadatelé na doprovodné akce v průběhu šampionátu.
Ambiciózní kampaň má představit Němce jako sympatický národ, s chutí bojovat i citem pro fair-play.
List Financial Times citoval organizátory, kteří slibují nejmohutnější akci, jaká kdy turnaj doprovázela.
V centru Berlína, kde se bude hrát finále, vyroste u Braniborské brány patnáct metrů vysoký obří stánek ve tvaru fotbalového míče. Přes den v něm naleznou návštěvníci výstavu o fotbalových šampionátech, v noci bude centrum působivě nasvícené a na obřím plátně tu poběží přenosy zápasů.
V Německu současně proběhnou stovky doprovodných akcí, které budou nějak inspirovány fotbalem. Nejzajímavější z nich budou hostovat i v dalších evropských městech: především v Londýně a v Paříži.
“Světový šampionát nabízí vynikající příležitost představit nové image Německa,” řekl agentuře DPA německý ministr vnitra Otto Schily. Kampaň bude podle něj zaměřena především na mladé, kteří jsou otevření novým netradičním představám. “Chceme dát zapomenout na Německo, které se světu spíš uzavírá,” doplnil Schily.
Proto kampaň představí Němce jako národ, který je schopen ironického nadhledu i kritického pohledu na svou zemi. Na kampani se budou podílet sportovci, reklamní textaři i němečtí diplomaté. Pozitivní dopady se čekají i na německou veřejnost. Peter Rauen, čelný politik křesťanských demokratů, který stojí v čele parlamentního výboru pro sport, vidí šanci, jak ještě více sjednotit obě kdysi rozdělené části země. “Mistrovství bude mít nesmírný význam při hledání německé identity, semkne zemi,” tvrdí. Zdůraznil, že vedle Berlína se bude hrát i v Lipsku, tedy dalším městě v bývalé NDR.
Nákladné investice se v mnoha ohledech vrátí: Například nová infrastruktura, vybudovaná nákladem čtyř miliard eur, bude podle expertů výrazným stimulem pro povzbuzení ochablé ekonomiky. Stejně jako 900 miliónů eur, které podle odhadů přinesou zemi zahraniční hosté.
Ekonomové věří, že fotbalové mistrovství obohatí německou ekonomiku přímo či zprostředkovaně o osm miliard eur.
Odhady vycházejí z optimistického předpokladu, že si fanoušci koupí většinu ze tří miliónů vstupenek.
Největší starostí organizátorů bude zajištění bezpečnosti návštěvníků. Ministr Schily ujišťuje, že opatření se precizují už nyní. Mimoděk tak jeden starý stereotyp spoluvytváří: Němci jsou totiž obecně považováni za národ, který vše svědomitě plánuje a nepodcení žádný detail.
Tahle vlastnost však patrně nepatří mezi ty, o něž by rádi přišli.

Hospodářské noviny, 25.9.2003, autor: Jiří Sládek

×

Sony dodá minitelevize do mobilních telefonů

Starší článek

Výrobci CD a umělci získají milióny

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: Dentsu

Další odchod z Dentsu. Vedení skupiny opouští Lenka Auerová

Krátce poté, co se z agentury Adexpres rozhodl odejít její zakladatel a managing director Jan Galgonek, opouští agenturu rovněž její provozní ředitelka…
13. 4. 202113. 4. 2021
Média

Konference Digimedia se přesouvá na září

Kvůli pandemii a prodlevě v očkování se konference o rozhlasové a televizní digitalizaci a mobilní komunikaci posouvá z 10. června na 22. září.
12. 4. 202112. 4. 2021
Marketing

Agresivitu za volantem pomůže odnaučit série videí s komikem Tigranem Hovakimyanem

Mladí řidiči jsou na silnicích až 2,5 krát rizikovější. Každý pátý majitel auta ve věku 18 let způsobí nehodu. V kampani proti agresivitě za volantem proto…
12. 4. 202112. 4. 2021
Marketing

Nestlé představuje přírodní kakao v kampani od MSL

Online komunikace zaměřená na tradiční i přírodní kakao poběží až do letošních Vánoc. Probíhá na Instagramu a blogu influencerky Markéty Marešové.
12. 4. 202112. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Michaela Lelková vede brand marketing Zoot. Do e-shopu přišla z Ikea ČR
Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více