Nejoblíbenějšími odrůdami vína Müller Thurgau a Frankovka
Nejoblíbenější odrůdou bílého vína mezi tuzemskými spotřebiteli je Müller Thurgau následovaný Veltlínským zeleným, mezi červenými víny vede Frankovka následovaná Svatovavřineckým. Při nákupu vína se spotřebitelé rozhodují nejvíce podle kvality, ceny a oblasti původu. Vyplývá to z výsledků spotřebitelského průzkumu společnosti Amasia.
Nejvyhledávanější tuzemskou vinařskou oblastí je Mikulov. Na druhém místě jsou Velké Pavlovice a na třetím Znojmo. Nejvíce se kupuje víno ve skleněných láhvích, přednost jim dává 88 procent zákazníků. Shodně po šesti procentech kupuje víno buď v plastových lahvích nebo papírových krabicích.
Téměř dvě třetiny spotřebitelů nakupují víno v běžné obchodní síti. Pouze dvanáct procent ho nakupuje ve vinotékách a jen každý desátý si víno zakoupí u vinařů ve sklípku nebo ve specializovaných obchodech. Podle názoru tří čtvrtin dotázaných je současná nabídka jakostních značkových vín kvalitnější než v minulých letech. Jen každý desátý si myslí opak.
Desetina dospělých předpokládá, že v budoucnu svou spotřebu vína zvýší. V české domácnosti se nyní vypije průměrně 5,5 litru vína za měsíc. Naproti tomu sedm procent se domnívá, že svou spotřebu sníží.
Průzkum společnosti Amasia se uskutečnil letos v červnu a červenci na vzorku 1007 spotřebitelů starších 18 let.
-čtk-
Podobné zprávy
Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová
Obrat e-shopů byl prvním kvartálu o 16 miliard korun vyšší než loni
