Na trh vstoupí Aliance prodejců elektrospotřebičů HELE

23. 9. 2003 12:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Obchodní aliance HELE, která sdružuje nezávislé prodejce elektrospotřebičů a jejímž cílem je posílit členy v konkurenčním boji s mamutími a specializovanými řetězci, zahájí činnost 1. října. Informoval o tom Pavel Plachký, generální ředitel firmy Home Credit. Ta je hlavním partnerem a investorem HELE.
Home Credit oslovil 750 obchodníků s 1100 obchodními místy a do konce roku chce získat do sdružení prodejce s 500 až 600 obchodními místy. Celkem je v ČR zhruba 2000 obchodních míst, kde se prodává bílá a černá technika.
Jednotliví prodejci s jednou nebo několika prodejnami nejsou schopni v oblasti marketingu a nákupních podmínek řetězcům konkurovat. Od vstupu do HELE očekáváme výhodnější ceny od dodavatelů, podotkl Ondřej Kučera z nákupního centra Jasná. Home Credit si od vzniku aliance slibuje především nárůst klientů.
Aliance se chce soustředit na širokou nabídku zboží od svých partnerů, včetně exkluzivních akčních modelů za speciální ceny. Chce také zajistit výhodné dodavatelské podmínky či individuální péči o zákazníka. Její členové například získají zvýhodněný 15procentní rabat na čtyři akční modely bez omezení počtu odebraných kusů. Před Vánocemi dostanou možnost odložit splatnost za odebrané zboží.
Prvními partnery aliance jsou dodavatelé zboží, kteří poskytnou exkluzivní zboží pro prodejny HELE. Pro rok 2003 to jsou zatím Philips, Whirlpool, Thomson a Fagor.
Velké řetězce zatím vznik aliance nekomentovaly.
„V této fázi je těžké říci, jakou bude mít sdružení sílu,“ řekl ředitel Electro World Jiří Řízek. Vznik jakékoliv konkurence má vždy pro zákazníka pozitivní dopad, podotkla mluvčí společnosti Tesco Martina Čermáková. Zvýšenou pozornost od velkých řetězců ovšem potvrdil ředitel marketingu firmy Whirlpool Ján Živný.
HELE má fungovat jako marketingová značka, jeho jednotliví členové ale neztratí svou dosavadní identitu. Členství v alianci nebude přitom obchodníka limitovat v jeho dosavadní obchodní politice ani vlastní propagaci.
„Pokles tržních podílů nezávislých prodejců černé a bílé techniky samozřejmě ovlivňuje i naše podnikání. Navíc obchodní sítě a řetězce si v oblasti splátkového prodeje kladou tvrdé požadavky, které jdou až za rámec možné akceptovatelnosti,“ vysvětlil důvody vzniku iniciativy Plachký.
Členy aliance se mohou stát jednotliví nezávislí prodejci. Ti budou platit pouze jednorázový vstupní poplatek a měsíční paušál za využívání obchodní značky a služeb HELE.
Situace na trhu domácích elektrospotřebičů je podle studie analytické firmy Incoma pro nezávislé obchodníky nyní nepříznivá, protože jako jednotlivci s jedním či několika obchody nejsou schopni účinně konkurovat síle specializovaných a nadnárodních řetězců.

-čtk-

Redakce MAM

Další zajímavé čtení