Na SuperProgramu vydělají operátoři

11. 9. 2003 09:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Dárek divákům k 10. výročí zahájení vysílání televize, který by neměl generovat zisk – tak označují lidé z vedení televize Nova připravovanou spotřebitelskou soutěž SuperProgram, která odstartuje 16. září. V celé akci se ale točí desítky miliónů korun, které nejčastěji budou směřovat na konta mobilních operátorů.
Základem hry je totiž zasílání soutěžních kódů soutěžícími prostřednictvím textových zpráv na příslušné konto. Kódy jsou přibalovány k výrobkům a službám společností, které se staly partnery SuperProgramu. Jak uvedl náměstek Novy pro rozvoj a marketink Pavel Hrubý, celkem bude rozdistribuováno 36 miliónů kupónů. Jedna SMS přitom bude hráče stát tři koruny. Při použití všech kódů tak soutěž může na poplatcích za textové zprávy přinést až 108 miliónů korun.
Telefonický servis zajišťuje společnost Erika, ve které drží 95,5procentní podíl Česká produkční invest ze skupiny Nova Holding. Znamená to, že na příjmech ze SuperProgramu se bude podílet samotná televize. Podle Hrubého ale Nova nepočítá s žádným profitem. „Nechceme na soutěži vydělat. Na druhou stranu vkládáme do SuperProgramu ceny v hodnotě 25 miliónů korun a další náklady nám vznikly vytištěním kupónů nebo natočením spotů,“ řekl Hrubý.
Samotní zástupci Eriky jsou o něco konkrétnější. „Abychom ze SuperProgramu měli nějaký zisk, musely by SMS stát 15 korun. My jsme se naopak snažili cenu snížit na maximum, ale narazili jsme u mobilních operátorů,“ uvedl ředitel SMS sekce Eriky Antonín Zajíc.
Jakým způsobem si Erika a operátoři dělí příjmy z textových zpráv, ale odmítl upřesnit. Pokud by však SuperProgram měl pro Novu skončit na nule, pro T-Mobile, Eurotel a Český Mobil zbývá k rozdělení až několik desítek miliónů korun.
Na zvýšený příjem z prodeje zboží v souvislosti se SuperProgramem se rovněž těší společnosti, které ke svým výrobkům budou přidávat soutěžní kupóny. V současné době partnerství podepsalo 26 firem, které do hry zapojí 39 značek. „Je to pro nás netradiční forma komunikace značky Velkopopovický kozel. Samozřejmě očekáváme zvednutí odbytu a zvýšení povědomí o tomto výrobku,“ uvedl mluvčí Plzeňského Prazdroje Alexej Bechtin. Kolik firmy za účast v SuperProgramu zaplatily, Nova odmítá sdělit. „Je to součást dohody, kterou nebudeme zveřejňovat,“ odmítl upřesnění Hrubý.

Hospodářské noviny, 11.9.2003, autor: Aleš Borovan

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.