MusicMatch spouští placenou službu pro stahování skladeb

29. 9. 2003 09:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Americká softwarová společnost MusicMatch dnes spustila novou službu pro stahování nahrávek z internetu. Služba je placená a zájemce za jednu skladbu zaplatí 99 centů, v přepočtu tedy méně než 30 korun. V nabídce je zhruba 200.000 skladeb.
MusicMatch je známý především vývojem virtuálních přehrávačů. Služba stahování skladeb z internetu je zatím poslední z několika podobných, které se snaží navázat na tradici serveru Napster. Ten byl mezi uživateli sice oblíbený, musel ale ukončit činnost kvůli porušování autorských práv.
MusicMatch nabídne stahování skladeb v digitálním formátu jen s několika omezeními a v podstatě tak půjde stejnou cestou, jako počítačová společnost Apple Computer. Ta v květnu zahájila službu s názvem iTunes Music Store.
Služba firmy Apple měla poměrně rychlý nástup a do začátku září prodala asi deset milionů skladeb. Teď je ale dostupná pouze uživatelům počítačů Macintosh, kterých jsou na trhu pouze asi tři procenta. Ještě do konce roku by měla být k dispozici i verze pro počítače s operačním systémem Windows.
MusicMatch sice považuje nástup „windowsovské“ verze iTunes za konkurenci, tvrdí ale, že má oproti konkurenci dost výhod. Za jednu z nich považuje to, že má zhruba 40 milionů uživatelů svého virtuálního přehrávače MusicMatch Jukebox. Mezi jeho konkurenty ale patří rovněž BuyMusic.com, kde stojí stažení jedné skladby 79 centů, nebo služba Rhapsody společnosti Real Networks.
Na obzoru je ale další velká konkurence, kterou chystá firma Roxio. Ta už dnes vydává software pro vypalování hudby i filmů a brzy chce nabídku rozšířit o legální verzi kdysi tolik oblíbeného Napstera. Nahrávací průmysl doufá, že tyto služby přitáhnou dost nových zájemců a že se lidé začnou odklánět od nelegálních služeb typu Kazaa nebo Morpheus.
„Služby stahování skladeb pokvetou jako obchody s výpočetní technikou v devadesátých letech,“ předpovídá analytik společnosti GartnerG2 Mike McGuire. Podle něj však bude obtížné vydělávat na jednotlivých skladbách a dosáhnout toho, aby se zákazníci právě k jejich službě vraceli, podotýká agentura Reuters.
MusicMatch je soukromou firmou a původně do ní vložily peníze společnosti Intel Capital a Thomson Multimedia.

-čtk-

Redakce MAM

Další zajímavé čtení