Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Mobil už má přes 90 procent belgické mládeže

Redakce MAM29. 9. 2003

Mobilní telefon se stává čím dál tím samozřejmější součástí všedního dne. Jak odhalil průzkum, který se během léta odehrával prostřednictvím internetu, vlastním “mobilem” je vybaveno více než 92 procent mladých Belgičanů.
“Mobilizace” postupuje i do šiků čím dál tím mladších abonentů. Podle sondy mají vlastní přístroj již více než čtyři pětiny dětí (83 procent) ve věku 12 až 15 let. Pak se čísla už jen zvyšují – 91 procent ve věku od 16-19 let, 95 procent ve věku 20 až 24 let a 97 procent v kategorii 25-35 let.
Mladí klienti však nepředstavují pro operátory mobilních sítí žádné bůhvíjaké terno. Podle průzkumu 70 procent mladých Belgičanů neutratí měsíčně za používání přístroje více než 25 eur, skoro třetina z nich vydá dokonce jen polovičku této sumy.
U abonentů od 12 do 19 let mobil totiž slouží hlavně k posílání a přijímání krátkých textových zpráv SMS, což je ten nejlacinější prostředek mobilní komunikace. Možnost posílat a přijímat SMS-zprávy je ostatně pro většinu dotázaných (60 až 70 procent u mladších věkových kategorií) i hlavní důvod vlastnictví mobilu; až s rostoucím věkem stoupá význam okamžité dosažitelnosti.
Nikoliv všichni rodiče jsou ochotni platit telefonní účty z rodinného konta; 62 procent dotázaných se svěřilo, že si provoz mobilu hradí z vlastní kapsy. Skoro polovička mladých proto vyšle nanejvýš jednu či dvě “esemesky” za den, druhá polovička se spokojí s třemi až deseti zprávami.
Výše měsíčního účtu však stoupá s věkem; nad hranici 25 eur měsíčně se dostane jen osm procent dětí do 15 let, ale čtvrtina mládeže do 19 let, třetina klientů do 24 let a tři pětiny dotázaných ve věku 25 až 35 let. Avšak pouze dvě procenta účastníků průzkumu platila za mobil více než 100 eur měsíčně.

-čtk-

×

MusicMatch spouští placenou službu pro stahování skladeb

Starší článek

Novoroční projev bude v ČT i na Nově

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více