Mluvčí popřeli, že by se stěhování RFE/RL kvůli penězům odložilo

10. 9. 2003 09:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Ministerstvo zahraničí a Rádio Svobodná Evropa/Rádio Svoboda (RFE/RL) nadále hledají vhodný objekt k přestěhování redakcí z centra Prahy. Reagovaly tak na úterní informace Hospodářských novin, podle nichž se stěhování odkládá kvůli nedostatku peněz. „Věc je v jednání, hledají se vhodné budovy,“ řekla mluvčí RFE/RL Sonia Winterová. Podobně se vyjádřil i mluvčí ministerstva Vít Kolář.
Nadále platí, že RFE/RL chce zůstat v Praze, pokud možno na místě, které bude bezpečnější pro Pražany i pracovníky rádia, řekla Winterová. Za omyl označila také informace, že by se kvůli úsporám rušila vysílání ve slovenštině a chorvatštině.
Ministr zahraničí Cyril Svoboda letos v létě bez podrobností uvedl, že již bylo vybráno místo, kam se RFE/RL z budovy bývalého Federálního shromáždění u Václavského náměstí přemístí. Spekulovalo se při tom o jednom z domů na Evropské ulici. Budova CityBank je podle některých neoficiálních zdrojů stále jako možné místo aktuální. Ani jeden z mluvčích ale konkrétní objekty nijak nekomentuje.
Podle mluvčí Winterové je přesun rádia drahou záležitostí. Peníze musí navíc schválit americký Kongres. „Co se týče času, nelze na Kongres Spojených států spěchat – oni mají svoje tempo, svůj rytmus, a to není pod naší kontrolou,“ řekla již dříve. Podle některých odhadů by stěhování stálo kolem 20 milionů dolarů (asi půl miliardy korun).
Smlouva o pronájmu budovy bývalého federálního shromáždění skončí v prosinci 2004. V okolí objektu, hlídaného vojáky a policisty, je kvůli bezpečnosti stále omezena doprava. O přemístění začala vláda mluvit po předloňských teroristických útocích v USA.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.