Zcela odlišné vybavení restaurací a rozdílná nabídka v každé zemi, to jsou prvky nové strategie, se kterou přichází největší světový řetězec rychlého občerstvení McDonald’s. Má to být recept proti zhoršeným výsledkům prodeje a snaha o vylepšení vztahu ke značce. Svůj záměr firma zveřejnila tuto středu v Mnichově. Výše nákladů na novou strategii, kterou bude provázet masívní propagační kampaň, není známá. Viceprezident McDonald’s Larry Light pro polský deník Rzeczpospolita pouze uvedl, že vše bude záviset na místních rozpočtech. U McDonald’s se změní vše, včetně takových detailů, jako je oděv zaměstnanců nebo obaly, ale i celkové vybavení a výzdoba jednotlivých restaurací. Tato odlišnost bude vycházet z místního prostředí, říkají autoři projektu. Změny dozná také sortiment. V nabídce se udrží nejznámější produkty, ale objeví se také regionální pokrmy. Ty se na jídelníčku McDonald’s objevovaly sice i předtím, ale vždy jen na určitou dobu. Nyní budou ve stálé nabídce. „Nevěříme v globálního klienta, každý zákazník je místní,“ konstatoval Light. Změny se budou do konce letošního roku zavádět postupně v každé zemi. České pobočky McDonald’s s přestavbou začnou 29. září. Nová strategie má především zlepšit prodejní výsledky, protože podíl McDonald’s na trhu s rychlým občerstvením klesá, shodují se pozorovatelé. Loni se jeho prodeje v USA snížily natolik, že firma skončila ve čtvrtém čtvrtletí poprvé ve své historii se ztrátou 240 miliónů dolarů. Stagnovaly také její prodeje v evropských zemích.
Hospodářské noviny, 5.9.2003, autor: (sab, sto)