Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Marmeláda zmizí, zůstane ovocná směs

Redakce MAM2. 9. 2003

Marmeládu od příštího roku na pultech tuzemských obchodů zřejmě nahradí ovocná směs. Tradiční potravinářský výrobek se totiž kvůli normám Evropské unie bude muset přejmenovat. “Uvažujeme nad názvy ovocná směs či ovocná pomazánka,” řekla vedoucí marketingu největší tuzemské konzervárny Hamé Marcela Mitáčková.
V zemích EU se jako marmeláda smí označovat pouze džemy, které obsahují nejméně 20 procent citrusového ovoce, tedy například pomerančová nebo grepová marmeláda. Na rozdíl od anglického trhu ale tyto džemy u nás nepatří k nejoblíbenějším.
Čeští spotřebitelé u marmelád upřednostňují jiné ovoce. Například největší dodavatel těchto potravin na tuzemský trh, společnost Hamé, vyrábí marmelády z jablečné, jahodové, meruňkové, rybízové a malinové dřeně.
“Marmelády jsou velmi významnou složkou skupiny takzvané sladké výroby, do které jsou kromě nich řazeny džemy, povidla, kojenecké výživy a kompoty. Celá tato skupina tvoří zhruba pětinu produkce firmy. Jsme přesvědčení, že český zákazník bude tyto výrobky kupovat i přes změnu tradičního názvu,” konstatovala Mitáčková. Dodala, že podnik marmelády dodává i na slovenský trh. Marmeláda není jediný tradiční produkt, který se kvůli normám EU musí přejmenovat. Od začátku roku změnili název svého produktu například výrobci jedné z nejoblíbenějších českých lihovin, tuzemského rumu. Oddechlo si ale celé Valašsko, svůj název si totiž přes původní spory může ponechat tradiční slivovice.

-čtk-

×

Vivendi má na dosah fúzi hollywoodských aktiv s NBC

Starší článek

Terminátora v kinech předstihli Piráti z Karibiku

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Zalando

Zalando nabídne módu z druhé ruky i v Česku

Online prodejce módy Zalando představil sedm nových trhů, kde nabídne od 22. dubna kategorii pre-owned, tedy již nošené oblečení. Je mezi nimi i Česká…
20. 4. 202120. 4. 2021
Marketing

Zombie útočí na online schůzky. Slido bojuje s Přitakávači, Skrolovači i Spáči

Brandovou kampaň Slido pro americký trh má na svědomí Triad Advertising spolu s Bistro Films. Spot režíroval Marek Partyš.
20. 4. 202120. 4. 2021
Marketing

Nová prodejna Asko nabídne vylepšený koncept a největší kuchyňské studio

Nová prodejna Asko – Nábytek v Havířově otevře 29. května a kromě inspirace zákazníkům nabídne i poradenství ohledně vybavení domácnosti a největší…
20. 4. 202120. 4. 2021
Média

Pět českých vydavatelství dostane od Google zaplaceno za své zprávy

Google dnes spouští v Česku svůj nový produktový a licenční program pro zpravodajství s názvem Google News Showcase, v české verzi Výběr Zpráv Google.
20. 4. 202120. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová
DDB Prague posiluje kreativu a digitál

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více