Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Lidé v létě utráceli, obchody čekají další růst tržeb

Redakce MAM11. 9. 2003

Maloobchod si v červenci a v srpnu vedl lépe, než se původně očekávalo.
Obchodníci soudí, že celý letošní rok bude příznivý. Dařilo se jim totiž i v červenci a v srpnu, kdy prodeje bývají obvykle slabší.
Například největší maloobchodní řetězec na světě, americký Wal-Mart, uvedl, že v červenci se tržby zvýšily meziročně o 4,6 procenta a v srpnu téměř o sedm procent. “Vzhledem k nákupům školních potřeb bude situace příznivá i v září,” komentoval současný vývoj mluvčí Wal-Mart Stores Tom Williams v deníku The New York Times. Lze očekávat, že tržby v září porostou minimálně o pět procent, dodal. Také závěr roku vypadá slibně. “Lidé se přestali bát utrácet, a tak není důvod očekávat, že letošní předvánoční nákupy budou stejně slabé jako loni,” uvedl pro TV stanici CNN ekonom Richard Hastings ze společnosti Bernard Sands.
Podobně optimistický je i francouzský řetězec Carrefour. Vedení skupiny informovalo, že letos očekává šestiprocentní růst namísto původně předpokládaných pěti procent. Zisk firmy v prvním pololetí dosáhl asi 461 miliónů eur, odhaduje agentura Bloomberg. Carrefour nezveřejňuje čtvrtletní příjmy.
Známky oživení zaznamenali i japonští obchodníci. Například pátá největší síť obchodních domů v zemi Isetan uvedla, že v srpnu se prodeje zvedly o 1,3 procenta a rostly už třetí měsíc za sebou. Japonská čtyřka, řetězec Daimaru, uvádí tříprocentní růst srpnových tržeb. Čistý zisk skupiny za šestiměsíční období, které skončilo 31. srpna, se sice z loňských tří miliard jenů snížil na 2,5 miliardy jenů (21 miliónů dolarů), ale společnost původně předpokládala, že pokles dosáhne 1,5 miliardy jenů.
Maloobchod v Číně se velmi rychle vzpamatoval z rány zaviněné plicním onemocněním SARS. Prodeje se v červenci zvedly meziročně o 9,8 procenta na 356 miliard jüanů (43 miliard dolarů), což je téměř o devět procent více, než předpokládali analytici. “SARS je pryč, obchodníci se opět pustili do boje a lidé začali znovu utrácet,” uvedl pro deník International Herald Tribune analytik z hongkongské banky ABN Amro Eddie Wong. Spotřeba domácností dnes tvoří víc než dvě pětiny čínského hrubého domácího produktu. Ten se v prvním pololetí zvýšil o 8,2 procenta.

Hospodářské noviny, 11.9.2003, autor: Sabina Kunešová

×

Ruský byznys má vlastní televizi

Starší článek

Televize Markíza se postavila proti ministru vnitra

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: Young Lions

Young Lions: Media ovládli Andrea Michel a Matěj Buďárek z Marketup

Jak sesbírat 200 tisíc nepoužívaných telefonů? Hledejte zlatý poklad v Praze, říká vítězný návrh kampaně kategorie Media v letošním ročníku soutěže Young Lions.
19. 4. 202119. 4. 2021
Lidé

Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová

Společnost Tesco výrazně posílila lokální středoevropské týmy včetně toho českého. Zároveň upravila strukturu vedení, která má být více flexibilní, aby…
19. 4. 202119. 4. 2021
Zprávy

Obrat e-shopů byl prvním kvartálu o 16 miliard korun vyšší než loni

Obrat českých e-shopů se podle analýzy společnosti Shoptet v letošním prvním kvartálu oproti loňskému zvýšil o 16 miliard korun. Zatímco v prvním čtvrtletí…
19. 4. 202119. 4. 2021
Marketing

Hornbach v kampani zdobí budovy, vraky, sloupy i „knihobudky“

Hobby market Hornbach v duchu claimu své letošní jarní kampaně „Zahrada může být kdekoliv“ oživuje zelení nudné křižovatky, vchody do metra i vraky aut. Za…
19. 4. 202119. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

DDB Prague posiluje kreativu a digitál
Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více