HN s novou přílohou – magazínem Exportér
Na mediální trh vstupuje od pátku jako příloha Hospodářských novin nový mediální produkt, servisní měsíčník pod názvem Exportér. Při včerejší prezentaci prvního čísla na Brněnském strojírenském veletrhu vyvolal tento barevný magazín značný zájem. “Děkujeme Hospodářským novinám za tento záslužný mediální čin, neboť Exportér svým způsobem může informačně pomoci zpřístupnit pro obchodníky jednotlivé trhy,” řekl ministr obchodu Milan Urban při tiskové konferenci. Ambicí České republiky je totiž podle Urbana výrazně zvýšit export ze současných 3600 USD na osobu, což je třetina ve srovnání s vyspělými zeměmi. Vláda má proto v nejbližší době projednávat koncepci hospodářské politiky, kde proexportní strategie je prioritou. Její součástí bude daleko větší důraz na efektivitu agentury CzechTrade, která se partnersky podílí na obsahu Exportéra. Tento měsíčník čtivým a současně servisním způsobem reaguje na informační potřebu českých exportérů o nových či tradičních teritoriích, na potřebu mít informace o změnách v institucích, které podporují vývoz, tedy ČEB a EGAP. Přináší ale hlavně zkušenosti představitelů těch firem, které se úspěšně prosadily a mají zájem se o ně podělit s ostatními. První číslo, vytvořené i ve spolupráci s Komorou SNS, se zaměřilo především na rizika a šance obchodu s Ruskou federací. Ruské teritorium opustila po roce 1989 řada firem, které nyní hledají způsob, jak se dostat zpět. Přitom politicky, kulturně a hospodářsky se měnící Rusko je pro české obchodníky trhem velkých možností. Exportér byl také pokřtěn na “Ruském Business dnu” za účasti přibližně stovky zástupců firem, členů Komory SNS, šéfredaktora HN Romana Galla a generálního ředitele agentury CzechTrade Martina Tlapy.
Hospodářské noviny, 17.9.2003, autor: (mim)