GfK: Internetoví obchodníci mohou čekat peníze i zákazníky

3. 9. 2003 08:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

DPD s agenturou Realness uspěly na evropských SABRE Awards

Ze 13 nominovaných českých projektů v evropské PR soutěž SABRE Awards získala cenu kampaň cílená na kurýry DPD.

Reklama
SDG

V budoucnu by si až 86 procent uživatelů internetu rádo zakoupilo nějaké zboží prostřednictvím internetu. Za poslední rok této možnosti využilo přes polovinu uživatelů. Největší zájem je o nákup knih, audionahrávek a výpočetní techniky. Vyplývá to z výsledků průzkumu agentury GfK.
Za poslední rok si přes internet objednala nebo využila nějakou službu téměř třetina uživatelů. Do budoucna chtějí online služby využívat až tři čtvrtiny uživatelů. Nejvyšší zájem je o nákup vstupenek na kulturní události, o kterém uvažuje 40 procent dotázaných. Jen o jeden procentní bod méně uživatelů se zajímá o rezervaci ubytování. Čtvrtina uživatelů uvažuje o rezervaci a nákupu zájezdů.
Uživatelé používají internet také jako zdroj informací o zboží a službách, i když je nakonec zakoupí v kamenném obchodě. Lidé hledají nejčastěji informace o elektronice, výpočetní technice a telekomunikačních produktech. Zajímají se i o knihy, bílé zboží nebo auta.
Většina respondentů, 85 procent, souhlasí s tím, že kdyby nebylo peněz z reklamy, museli by uživatelé za obsah internetu častěji platit. Vadí jim však, že se reklamy dlouho načítají a oni tak ztrácejí čas.
Přes dvě třetiny uživatelů uvádějí, že navštívily stránky, které propagovala reklama. Dvě pětiny se na podnět reklamy zúčastnily soutěže a téměř třetina si na základě reklamy vyžádala další informace.

-čtk-

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.

Bude i český sport bez odpadu?

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.