V budoucnu by si až 86 procent uživatelů internetu rádo zakoupilo nějaké zboží prostřednictvím internetu. Za poslední rok této možnosti využilo přes polovinu uživatelů. Největší zájem je o nákup knih, audionahrávek a výpočetní techniky. Vyplývá to z výsledků průzkumu agentury GfK.
Za poslední rok si přes internet objednala nebo využila nějakou službu téměř třetina uživatelů. Do budoucna chtějí online služby využívat až tři čtvrtiny uživatelů. Nejvyšší zájem je o nákup vstupenek na kulturní události, o kterém uvažuje 40 procent dotázaných. Jen o jeden procentní bod méně uživatelů se zajímá o rezervaci ubytování. Čtvrtina uživatelů uvažuje o rezervaci a nákupu zájezdů.
Uživatelé používají internet také jako zdroj informací o zboží a službách, i když je nakonec zakoupí v kamenném obchodě. Lidé hledají nejčastěji informace o elektronice, výpočetní technice a telekomunikačních produktech. Zajímají se i o knihy, bílé zboží nebo auta.
Většina respondentů, 85 procent, souhlasí s tím, že kdyby nebylo peněz z reklamy, museli by uživatelé za obsah internetu častěji platit. Vadí jim však, že se reklamy dlouho načítají a oni tak ztrácejí čas.
Přes dvě třetiny uživatelů uvádějí, že navštívily stránky, které propagovala reklama. Dvě pětiny se na podnět reklamy zúčastnily soutěže a téměř třetina si na základě reklamy vyžádala další informace.
-čtk-