GECM: Lidé nakupují v hypermarketech a platí hotově
Nejčastěji navštěvovanými typy obchodů jsou hypermarkety, hobbymarkety a prodejny elektroniky. Nejvíce lidé utrácejí za potraviny a nealkoholické nápoje. Na druhém místě jsou pak vydání za bydlení a dopravu, následovány výdaji za zařízení bytu a domácnosti, dále pak za odívání a obuv. Vyplývá to z analýzy nákupů u vybraných obchodníků, které zařadila GE Capital Multiservis (GECM) do soutěže Obchodník roku 2003.
Z analýzy, ve které byly použity i statistické údaje získané ze zdrojů společnosti Incoma, vyplývá, že v hypermarketech nakupuje téměř 40 procent české populace. Nejvíce zde lidé nakupují potraviny, drogistické zboží, rostou ale i nákupy oblečení a elektroniky, uvedla GECM.
Dalším oblíbeným místem nákupu jsou hobbymarkety, kde v roce 2002 utratili zákazníci přibližně 20 miliard korun, což jsou zhruba tři procenta z celkových maloobchodních tržeb v ČR. “Průměrná česká rodina utratila loni za zboží pro domácnost, dílnu a zahradu 18.000 Kč,” řekl generální ředitel GECM Jiří Pathy. Dalšími místy nejčastějších nákupů jsou například prodejny elektra, oblečení, drogistického zboží a nábytku.
U obchodníků nominovaných do ocenění soutěže GECM se nejčastěji nakupuje v hotovosti. V Česku zákazníci zaplatili platební kartou zhruba osm až deset procent obchodních tržeb.
Často využívaným způsobem placení je také splátkový prodej. V jeho případě zákazníci využívají dva způsoby placení. V hypermarketech se nejvíce platí nákupními úvěrovými kartami. Naopak ve velkých specializovaných prodejnách dávají lidé přednost jednorázovým úvěrům.
-čtk-
Podobné zprávy

Další odchod z Dentsu. Vedení skupiny opouští Lenka Auerová

Konference Digimedia se přesouvá na září

Agresivitu za volantem pomůže odnaučit série videí s komikem Tigranem Hovakimyanem
