Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

GECM: Lidé nakupují v hypermarketech a platí hotově

Redakce MAM8. 9. 2003

Nejčastěji navštěvovanými typy obchodů jsou hypermarkety, hobbymarkety a prodejny elektroniky. Nejvíce lidé utrácejí za potraviny a nealkoholické nápoje. Na druhém místě jsou pak vydání za bydlení a dopravu, následovány výdaji za zařízení bytu a domácnosti, dále pak za odívání a obuv. Vyplývá to z analýzy nákupů u vybraných obchodníků, které zařadila GE Capital Multiservis (GECM) do soutěže Obchodník roku 2003.
Z analýzy, ve které byly použity i statistické údaje získané ze zdrojů společnosti Incoma, vyplývá, že v hypermarketech nakupuje téměř 40 procent české populace. Nejvíce zde lidé nakupují potraviny, drogistické zboží, rostou ale i nákupy oblečení a elektroniky, uvedla GECM.
Dalším oblíbeným místem nákupu jsou hobbymarkety, kde v roce 2002 utratili zákazníci přibližně 20 miliard korun, což jsou zhruba tři procenta z celkových maloobchodních tržeb v ČR. “Průměrná česká rodina utratila loni za zboží pro domácnost, dílnu a zahradu 18.000 Kč,” řekl generální ředitel GECM Jiří Pathy. Dalšími místy nejčastějších nákupů jsou například prodejny elektra, oblečení, drogistického zboží a nábytku.
U obchodníků nominovaných do ocenění soutěže GECM se nejčastěji nakupuje v hotovosti. V Česku zákazníci zaplatili platební kartou zhruba osm až deset procent obchodních tržeb.
Často využívaným způsobem placení je také splátkový prodej. V jeho případě zákazníci využívají dva způsoby placení. V hypermarketech se nejvíce platí nákupními úvěrovými kartami. Naopak ve velkých specializovaných prodejnách dávají lidé přednost jednorázovým úvěrům.

-čtk-

×

Britská agentura Taylor Nelson Sofres čeká růst tržeb

Starší článek

Slovenská agentura TASR skončila čtvrtletí se ztrátou

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: Dentsu

Další odchod z Dentsu. Vedení skupiny opouští Lenka Auerová

Krátce poté, co se z agentury Adexpres rozhodl odejít její zakladatel a managing director Jan Galgonek, opouští agenturu rovněž její provozní ředitelka…
13. 4. 202113. 4. 2021
Média

Konference Digimedia se přesouvá na září

Kvůli pandemii a prodlevě v očkování se konference o rozhlasové a televizní digitalizaci a mobilní komunikaci posouvá z 10. června na 22. září.
12. 4. 202112. 4. 2021
Marketing

Agresivitu za volantem pomůže odnaučit série videí s komikem Tigranem Hovakimyanem

Mladí řidiči jsou na silnicích až 2,5 krát rizikovější. Každý pátý majitel auta ve věku 18 let způsobí nehodu. V kampani proti agresivitě za volantem proto…
12. 4. 202112. 4. 2021
Marketing

Nestlé představuje přírodní kakao v kampani od MSL

Online komunikace zaměřená na tradiční i přírodní kakao poběží až do letošních Vánoc. Probíhá na Instagramu a blogu influencerky Markéty Marešové.
12. 4. 202112. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Michaela Lelková vede brand marketing Zoot. Do e-shopu přišla z Ikea ČR
Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více