Francouzské reklamní agentuře Havas klesl pololetní provozní zisk
Francouzské reklamní agentuře Havas se v prvním pololetí snížil provozní zisk o 41 procent. Pokles byl horší, než se očekávalo, a způsobila jej nepříznivá situace na trhu. V čistém vyjádření skončilo první pololetí ztrátou kvůli odpisům nehmotného majetku, uvedl Havas.
Provozní zisk šesté největší reklamní agentury na světě klesl na 68 milionů eur, tedy 77 milionů dolarů. V první polovině minulého roku činil 115 milionů eur. Ekonomové očekávali výsledek lepší, když odhadovali pokles na 82 milionů eur.
Čistý zisk v pololetí klesl o polovinu na 25 milionů eur, ale bez započtení odpisů. Po odpisech nehmotného majetku uzavřel Havas pololetí s čistou ztrátou 58 milionů proti zisku 15 milionů před rokem.
Pololetní zisk a tržby klesly kvůli klesajícímu kurzu amerického dolaru a slabé ekonomice v Evropě, kvůli níž firmy omezují výdaje do reklamy. Předpověď výsledků společnost nezveřejnila. Viditelnost na reklamním trhu podle agentury zůstává špatná, přestože se jeví známky oživování ve Spojených státech.
Společnost se zmínila i o své reorganizaci, neposkytla ale žádné podklady o restrukturalizaci dluhu. V rámci změn chce Havas zjednodušit svou strukturu, aby snížil náklady a zvýšil produktivitu. Podle analytiků je plán firmy dostatečný, aby mu investoři důvěřovali. Chybějící zprávy o restrukturalizaci dluhu ale mohou trh znepokojit, napsala agentura Reuters.
-čtk-