Firma olympionika Změlíka má problémy kvůli knize o marketingu
Brněnský městský soud řeší žalobu na firmu olympionika a známého desetibojaře Roberta Změlíka. Ivo Toman jej obvinil, že opsal jeho knihy o marketingu, a poškodil tak jeho autorská práva. Spor se vleče již sedm let.
Toman žádal jako odškodné téměř 300.000 korun. Jeho advokát se minulý týden se Změlíkovým právníkem dohodl, že odškodné přesně vyčíslí a sejdou se mimo soud. Je možné, že se jim podaří spor vyřešit i bez něj. Změlík, který svoji vinu při uplynulých stáních připustil, tedy možná požadované peníze vyplatí.
Marketingem se Toman zabývá mnoho let. Pořádá semináře a píše knihy. Je autorem publikací Jak začít s multi-level marketingem a Jak budovat multi-level marketing. Obě by měly pomoci čtenářům, aby v sobě našli rezervy a dokázali je produktivně využít.
Spory vznikly, když si Změlíkova firma Neways-Cz před lety od Tomana koupila zhruba 1000 knih. Každou publikaci pak přidávala ke svým materiálům, které pak prodávala za 300 korun. “Pak ale přišli na to, že by bylo levnější, kdyby mé knihy prostě opsali a distribuovali jen ty své,” řekl dnes ČTK Toman.
Když zjistil, že Změlíkovy knihy jsou velmi podobné, podal žalobu. V ní se píše, že publikace jsou téměř totožné, je v nich pouze vykání zaměněno za tykání a dokonce jsou v nich i naprosto stejné kapitoly. Toman ale původně soud o svých argumentech vůbec nepřesvědčil. Spor nyní pokračuje, protože k tomu dal pokyn vrchní soud. Nařídil, aby se soud pokusil získat nové důkazy.
Klíčovým byl nedávný znalecký posudek, z něhož jasně vyplývá, že Změlíkova firma porušila autorská práva. “Padlo to na minulém jednání. Docela to uznáváme a pokusíme se najít řešení smírnou cestou,” uvedl Změlíkův advokát Vladimír Moulis. Jeho klient se jednání nezúčastnil, protože je v zahraničí.
Změlík zazářil na olympiádě v Barceloně, kde v roce 1992 získal v desetiboji zlato. Úspěch slavil i o pět let později na halovém mistrovství světa v Paříži, kde opět stanul na nejvyšším stupínku. Věnuje se také podnikání.
-čtk-
Podobné zprávy
Etickou komisi Českého rozhlasu doplnili čtyři noví členové
Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R

HC Sparta a Mastecard zaplnily tribunu „diváky“
