Firma Bertelsmann se ve druhém čtvrtletí vrátila k zisku

3. 9. 2003 10:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Německý mediální obr Bertelsmann se ve druhém čtvrtletí vrátil do černých čísel a za první pololetí vytvořil zisk před zdaněním, odečtením úroků a odpisy (EBITA) 228 milionů eur. Ve stejném období loni měla firma provozní zisk 175 milionů eur, ale ještě v prvním letošním čtvrtletí byla ve ztrátě.
Celkové tržby ale od ledna do června klesly na 7,9 miliardy z předchozích 8,8 miliardy eur. Druhé čtvrtletí ale bývá pro firmu obvykle úspěšnější, což podnik potvrdil i ve svých vyhlídkách pro nejbližší období. Bertelsmann totiž čeká vyšší tržby i zisk, píše agentura Reuters.
„Na základě sezonního charakteru činnosti firmy Bertelsmann očekáváme ve druhém pololetí vyšší tržby a vyšší provozní zisk,“ prohlásil výkonný ředitel společnosti Günter Thielen. Podle něj by měl být zisk firmy za celý rok nad úrovní předchozích let.
Společnosti se během prvního pololetí podařilo mírně snížit celkové zadlužení. Na konci června totiž čisté zadlužení podniku činilo 2,63 miliardy eur ve srovnání s dluhem 2,74 miliardy eur na konci loňského roku. Podnik mírně snížil ztrátu v divizi Direct Group a zlepšil také výkonnost skupiny RTL.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.