Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Deník Impuls mění název na Inpuls

Redakce MAM26. 9. 2003

Deník Impuls od pátku vychází pod názvem Inpuls. Rádio Impuls, respektive majitel jeho vysílací licence Londa, která dosud vedla kvůli názvu deníku tři soudní spory, zvítězilo v jednom z nich. ČTK to dnes oznámil šéfredaktor deníku Jiří Bigas a potvrdil to jednatel společnosti Londa Ivan Baťka.
Městský soud v Praze 22. září předběžným opatřením zakázal jednomu z distributorů novin, firmě Mediaprint & Kapa, deník tohoto názvu distribuovat. Majitelem vydavatelství deníku Impuls ČR je podnikatel Ivan Kaufmann, který je zároveň spoluvlastníkem Mediaprintu.
Skutečnost, že soud rozhodl ve prospěch rádia, se zástupcům deníku nelíbí. 16. září totiž v jiném sporu, vedeném přímo proti vydavatelství Impuls ČR, rozhodl jiný soudce pražského Městského soudu naopak ve prospěch deníku. Zamítl totiž návrh Londy na předběžné opatření, které by Impulsu ČR zakázalo vydávat deník pod názvem Impuls. “Obě rozhodnutí jsou zcela protikladná, třebaže vycházejí ze stejného skutkového a právního stavu,” protestuje Bigas.
Oba soudní spory mají i přes opačný výsledek jednu věc společnou, budou nadále pokračovat. Mediaprint se odvolá proti předběžnému opatření. Vzhledem k tomu, že předběžné opatření má právně závazný charakter neprodleně, musel ihned deník od pátku změnit název. Londa se podle Baťky odvolá v rámci druhého sporu s vydavatelstvím Impuls ČR.
Londa také nyní analyzuje, jak se zachová ke změně názvu Impulsu na Inpuls. V souvislosti s nepatrnou změnou názvu deníku má podle Baťky podezření na obcházení zákona.
Spor provází deník Impuls od jeho vzniku letos v květnu. Londa deník obviňuje, že zneužívá již zavedené značky rádia Impuls, které bylo v prvním letošním pololetí druhou nejposlouchanější tuzemskou celoplošnou stanicí. Posluchači si podle Baťky deník s rádiem mylně spojují. Rádio vysílá od února 1999. Ochrannou známku “Radio Impuls” má registrovánu od září 2001. Ochranná známka s dominantním slovem “Impuls” je i na tiskoviny a tiskárenské výrobky, uvádí Londa.
Mediaprint se hájí, že název Impuls používal pro svůj zákaznický měsíčník, později čtrnáctideník, od roku 1997. Poté si jej nechal přeregistrovat na deník. Od roku 1998 navíc svůj tehdejší zákaznický časopis Impuls Mediaprint Londě podle svého tvrzení dodával, tudíž firmě muselo být známo, že Mediaprint tiskovinu tohoto názvu vydává.
Kauza je ověnčena celkem čtyřmi soudními spory. Kromě žaloby na Mediaprint & Kapa a na Impuls ČR se Londa na Městský soud obrátila, aby od Mediaprintu a Impulsu ČR vysoudila deset milionů korun, které požaduje jako zadostiučinění.
Čtvrtou žalobu na oplátku podal počátkem července Mediaprint na Londu. Firma Mediaprint žádá, aby jí bylo potvrzeno právo k užívání označení pro tiskovinu “Impuls” a aby Londa zároveň nesměla používat označení obsahující slovo Impuls pro tiskoviny.

HN, čtk, 26.9.2003

×

Společnost Nova Holding fúzuje s “dcerou” Česká produkční 2000

Starší článek

Ondříčkova novinka vede žebříček návštěvnosti

Novější článek

Podobné zprávy

Sport
Foto: iStock

ČT získala práva na vysílání Evropské ligy UEFA pro další tři sezóny

České televizi se podařilo získat práva na Evropskou ligu UEFA i nově ustavenou Evropskou konferenční ligu UEFA, a to až do roku 2024. Vlastní také práva…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202115. 4. 2021
Akce

Výsledky soutěže Shoproku: zvítězil lidl-shop.cz, uspěl 4camping.cz nebo Scuk

Nejpopulárnějším českým e-shopem podle hlasování zákazníků se stal Lidl-shop.cz. Tím nejkvalitnějším na základě recenzí a hodnocení, absolutním vítězem…
15. 4. 202115. 4. 2021
Média

Komunikační agentura Knowlimits uspěla v žebříčku RECMA

Pařížský institut zařadil v reportu Quali-pack Knowlimits na první místo mezi českými mediálními agenturami s hodnocením „high profile“. Díky uzavřeným…
15. 4. 202115. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více