Daňová reforma se značně dotkne elektronických médií

29. 9. 2003 00:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.


Tomáš Trampota
Zvýšená sazba daně z přidané hodnoty, kterou minulý týden odhlasovala poslanecká sněmovna, zasáhne provozní náklady médií. Náklady jednoho z největších českých médií, České televize, se podle jejího vrchního ředitele Františka Lamberta tímto zvýší přibližně o 150 mil. Kč. O stejnou částku se tak budou muset snížit ostatní náklady televize, aby udržela vyrovnaný rozpočet. Koncesionářských poplatků se podle něj navýšení daně netýká. Pro rozhlasový dům Regie Radio Music, pod který patří celoplošné stanice Frekvence 1 a Evropa 2, nebude mít schválená novela podle Natálie Liškové, tiskové mluvčí, zásadní dopad. „Lze však očekávat částečné zdražení některých vstupů pořízených zejména od neplátců DPH,“ uvedla Lišková.
Kvůli zvýšení DPH příští rok ovšem asi zdraží kabelové televize. Ministerstvo financí je totiž zařadilo pod položku telekomunikace, které budou zdaněny sazbou 22 %. „Samozřejmě budeme hledat cesty, jak setrvat v nižší sazbě DPH tak, abychom nemuseli bezdůvodně zvyšovat ceny našim zákazníkům,“ uvedl Luboš Řežábek, ředitel pro vnější vztahy kabelové společnosti Karneval Media (nástupce sloučených Intercable a TES Media). Podle Františka Maliny, tiskového mluvčího společnosti UPC, se navýšení DPH promítne zvýšením konečné ceny. Přenos rozhlasového a televizního vysílání přitom zůstává podle směrnice EU zdaněn nižší sazbou. Stejně je tomu i u novin a časopisů, které pro čtenáře zůstávají s DPH ve výši 5 %.


01_tv1.jpg ()
Dražší program. Vyšší sazba DPH zdraží nabídku kabelových televizí. Tato úprava se dotkne ovšem i terestricky šířených stanic.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.