Česká televize porazila Českou televizi a bude v zemi opět jediná

19. 9. 2003 09:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Několik měsíců existovaly v republice dvě České televize. Jednou z nich byla obecně známá veřejnoprávní televize se sídlem na pražských Kavčích horách, druhou soukromá firma se sídlem v Karlových Varech.
Předevčírem ovšem Krajský soud v Plzni rozhodl, že Česká televize, spol. s r. o. v Karlových Varech, musí změnit svůj název, aby neobsahoval sousloví „Česká televize“. ČT bude opět jenom jedna.
To, že si skupina podnikatelů zaregistrovala stejný název jako veřejnoprávní médium, zjistili lidé z České televize letos na jaře z obchodního rejstříku. ČT jako veřejnoprávní instituce v obchodním rejstříku není, a proto si její název mohli podnikatelé „vypůjčit“.
Karlovarská firma Česká televize v obchodním rejstříku ještě figuruje. Jako předmět své činnosti uvádí „koupě zboží za účelem jeho dalšího prodeje“. Na uvedené adrese však nemá podle Českého Telecomu telefonní linku.
Mluvčí veřejnoprávní České televize Richard Klatovský uvedl, že se vedení ČT pokusilo s „Českou televizí“ dohodnout, aby název změnila, ale neuspělo.
„Nedočkali jsme se žádné reakce. Opustili jsme tedy možnost smírného řešení a v létě jsme podali žalobu, kterou plzeňský krajský soud rychle vyřešil během jednoho řízení,“ říká Klatovský.
Českou televizi teď čeká ještě jeden spor.
Karlovarská firma si totiž nechala v červenci zaregistrovat i ochrannou známku „Česká televize, spol. s r. o.“. Vztahuje se například na televizory, magnetofony, videorekordéry, konektory, vypínače a další zařízení. „Stejně razantně budeme řešit také záležitost s ochrannou známkou,“ dodal Richard Klatovský.
Nikoho z představitelů České televize, spol. s r. o., se včera nepodařilo zastihnout.

Hospodářské noviny, 19.9.2003, autor: (bar)

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.