Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

České pivovary pomohly táhnout zisk SABMiller v Evropě

Externí autor29. 9. 2003

Růst prodeje piva v České republice byl jedním z faktorů, který zvýšil zisky jihoafrické společnosti SABMiller v Evropě. Firma, která je druhým největším pivovarem na světě a v Česku vlastní Plzeňský Prazdroj, zaznamenala v prvních pěti měsících svého finančního roku celkový nárůst zisku, i když prodej americké značky Miller nadále klesal.
Společnost uvedla, že její finanční výsledky v pěti měsících do srpna byly silné, přičemž dobrý nárůst zisku zaznamenala v Evropě, Asii a Africe. Prodej piva Miller v Severní Americe se ale v období od dubna do poloviny září snížil o 4,5 procenta a firma čelila ostré konkurenci u perlivých nealkoholických nápojů ve střední Americe.
V Evropě byl její osmiprocentní růst prodeje tažen především rostoucí spotřebou v Rusku a většími prodeji v České republice, kde byl loni odbyt oslaben kvůli povodním.
Společnost, která loni od firmy Philip Morris za 5,6 miliardy dolarů převzala americký pivovar Miller, dále uvedla, že celkový prodej piva se po očištění zvýšil o čtyři procenta. V Africe a Asii vzrostl prodej o tři procenta. SABMiller oznámí výsledky za celé první pololetí, které končí v září, 21. listopadu.
Firma v květnu šokovala investory, když oznámila, že k dosažení obratu v hospodaření divize Miller bude zapotřebí tří let. Miller již několik let ztrácí tržní podíl, protože soupeří s největším světovým pivovarem Anheuser-Busch, jenž kontroluje polovinu trhu v USA.
SABMiller zahájil v 90. letech expanzi z Jižní Afriky nejprve na východoevropském trhu, kde vlastní největší české seskupení Plzeňský Prazdroj. Skupina Prazdroj, která zahrnuje závody Gambrinus a Prazdroj, pivovary Radegast, Velké Popovice a slovenský Šariš, loni prodala přes devět milionů hektolitrů piva.
SABMiller, který loni vyrobil přes 120 milionů hektolitrů piva, vykázal za finanční rok do konce března zvýšení hrubého zisku o 27 procent na 770 milionů dolarů. Tržby skupiny vzrostly díky akvizici pivovaru Miller o 109 procent na 9,11 miliardy dolarů. Bez započítání Millera se zvýšily o 29 procent na 5,64 miliardy USD.

-čtk-

×

IAudit: ČR je s pětinou lidí na internetu třetí v regionu

Starší článek

Niger: Úřady nařídily zastavit vysílání 15 rádiím

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: ADC Czech Republic

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Lidé

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Jednatel společnosti Digital Broadcasting zemřel v úterý večer. V médiích začal podnikat na konci devadesátých let, kdy založil rádio Čas.
3. 3. 20213. 3. 2021
Sport

FC Viktorie Plzeň prodloužila spolupráci s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více