Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

MusicMatch spouští placenou službu pro stahování skladeb

Externí autor29. 9. 2003

Americká softwarová společnost MusicMatch dnes spustila novou službu pro stahování nahrávek z internetu. Služba je placená a zájemce za jednu skladbu zaplatí 99 centů, v přepočtu tedy méně než 30 korun. V nabídce je zhruba 200.000 skladeb.
MusicMatch je známý především vývojem virtuálních přehrávačů. Služba stahování skladeb z internetu je zatím poslední z několika podobných, které se snaží navázat na tradici serveru Napster. Ten byl mezi uživateli sice oblíbený, musel ale ukončit činnost kvůli porušování autorských práv.
MusicMatch nabídne stahování skladeb v digitálním formátu jen s několika omezeními a v podstatě tak půjde stejnou cestou, jako počítačová společnost Apple Computer. Ta v květnu zahájila službu s názvem iTunes Music Store.
Služba firmy Apple měla poměrně rychlý nástup a do začátku září prodala asi deset milionů skladeb. Teď je ale dostupná pouze uživatelům počítačů Macintosh, kterých jsou na trhu pouze asi tři procenta. Ještě do konce roku by měla být k dispozici i verze pro počítače s operačním systémem Windows.
MusicMatch sice považuje nástup “windowsovské” verze iTunes za konkurenci, tvrdí ale, že má oproti konkurenci dost výhod. Za jednu z nich považuje to, že má zhruba 40 milionů uživatelů svého virtuálního přehrávače MusicMatch Jukebox. Mezi jeho konkurenty ale patří rovněž BuyMusic.com, kde stojí stažení jedné skladby 79 centů, nebo služba Rhapsody společnosti Real Networks.
Na obzoru je ale další velká konkurence, kterou chystá firma Roxio. Ta už dnes vydává software pro vypalování hudby i filmů a brzy chce nabídku rozšířit o legální verzi kdysi tolik oblíbeného Napstera. Nahrávací průmysl doufá, že tyto služby přitáhnou dost nových zájemců a že se lidé začnou odklánět od nelegálních služeb typu Kazaa nebo Morpheus.
“Služby stahování skladeb pokvetou jako obchody s výpočetní technikou v devadesátých letech,” předpovídá analytik společnosti GartnerG2 Mike McGuire. Podle něj však bude obtížné vydělávat na jednotlivých skladbách a dosáhnout toho, aby se zákazníci právě k jejich službě vraceli, podotýká agentura Reuters.
MusicMatch je soukromou firmou a původně do ní vložily peníze společnosti Intel Capital a Thomson Multimedia.

-čtk-

×

Axel Springer vstupuje na ruský trh

Starší článek

Mobil už má přes 90 procent belgické mládeže

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více