Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Poslanci: Britské televize nepodporují filmy dostatečně

Externí autor29. 9. 2003

Britské televizní společnosti musí více podporovat domácí filmový průmysl, aby mohl konkurovat zahraniční produkci. Vyplývá to ze zprávy kulturní komise dolní komory britského parlamentu, kterou zveřejnila minulý týden.
Komise vyzývá televize, aby přehodnotily svůj přístup k britskému filmu. “Je to dlouhodobá investice do vysílaného obsahu, která se jim určitě vrátí,” uvedl člen komise pro server BBC. Podle něj diváci rádi sledují domácí snímky. Ale jen tři procenta vysílacího času hlavních televizí za poslední rok představovaly britské filmy mladší osmi let.
Největší kritice byla vystavena veřejnoprávní stanice BBC. Deset miliónů liber, které investuje do nových filmů, představuje necelé jedno procento z více než miliardového rozpočtu. Poslanci navíc zdůraznili, že BBC nemá jasnou strategii, jak tuto částku použít.
“Greg Dyke si ani nebyl jistý, zda těchto deset miliónů je částka, kterou chtějí seriózně vynakládat na filmy, nebo jen zkrátka tolik, kolik jim v rozpočtu zbývá,” komentoval průběh rozhovoru s ředitelem BBC jeden z poslanců.
BBC však podle Dykea financovala třináct filmů v uplynulých osmnácti měsících. “Což si myslím, že není špatný výsledek,” uvedl Dyke pro list The Guardian.
ITV a BSkyB nepřispívají filmařům vůbec
Soukromé stanice ITV a BSkyB britskému filmu v uplynulém roce neposkytly žádné finance. “Podporujeme britský film až v konečné fázi. Kupujeme snímky, které měly kasovní úspěch,” komentoval kritiku poslanců Clive Jones z vedení ITV pro server Media Guardian.
Oproti tomu poslanci chválili televizi Channel 4. Ta ze svého ročního rozpočtu 439 miliónů liber vyčlenila pro britský film deset miliónů. Navíc má na rozdíl od BBC divizi, která se filmovému průmyslu věnuje. Je jí společnost FilmFour, která rozhoduje o investicích Channel 4 do britského filmu.
Experti však tvrdí, že všechny britské televize podporují film příliš málo. “V Evropě je běžné, že televize vyčlení až pět procent svého rozpočtu pro domácí film. To nesplňuje ani jedna britská stanice,” řekl Nick James, redaktor odborného magazínu Sight & Sound.
Například Česká televize je k domácím filmařům štědřejší. Na výrobu svých pořadů podle Petra Erbena, ředitele výroby, v letošním roce utratila 1,2 miliardy korun. Do filmů vložila, ať už formou peněžních prostředků či poskytnutí služeb, přibližně 56 miliónů korun.
Poslanci chtějí, aby vláda zachovala úlevy
Britští poslanci v závěru zprávy také apelovali na vládu, aby zachovala nebo rozšířila daňové úlevy pro filmové investory. Británie totiž nemá jinou konkurenční výhodu proti levnějším lokacím, jakými jsou například Česko či Rumunsko.
V loňském roce právě i díky daňovým úlevám vzniklo ve Spojeném království devatenáct zahraničních filmů. Suma, kterou produkce při natáčení těchto snímků v Británii utratily, přesáhla 230 miliónů liber.
Naproti tomu domácí filmaři natočili 42 filmů s celkovým rozpočtem jen 165 miliónů liber.

Hospodářské noviny, 29.9.2003, autor: Adam Junek

×

Jonesová žaluje kosmetickou firmu

Starší článek

Axel Springer vstupuje na ruský trh

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více