Výdaje na reklamu v příštím roce porostou. Odhaduje to britská společnost Aegis Group Plc, která je největším evropským odběratelem reklamního prostoru. „Očekáváme, že bude rok 2003 uspokojivý a věříme, že rok 2004 přinese další zlepšení,“ uvedl dnes šéf Aegisu Doug Flynn s pololetními výsledky.
Odvětví se vzpamatovává z výrazného poklesu z posledních let způsobeného celkově slabším růstem světové ekonomiky. Mezi klienty agentury Carat, která do skupiny Aegisu patří, se řadí například německý koncern BMW či americký výrobce nealkoholických nápojů Coca Cola.
Aegis v prvním pololetí zvýšil zisk před zdaněním o tři procenta na 30,9 milionu liber, tedy 49 milionů dolarů. V prvním pololetí minulého roku společnost vydělala nezdaněných 30 milionů liber. Jako faktory vyššího zisku Aegis uvádí růst aktivit v reklamní sféře i v průzkumu trhu.
Díky vyššímu zisku Aegis zvýšil i dividendu, a to na 0,52 pence z 0,50 pence před rokem. Akcie Aegisu po zveřejnění firemní zprávy stagnovaly, od začátku roku si vedou lépe než akcie firem z odvětví o 19 procent, napsala agentura Reuters.
-čtk-