Axel Springer vstupuje na ruský trh

29. 9. 2003 09:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Jedna z největších mediálních skupin světa, německý vydavatelský dům Axel Springer se po důkladném průzkumu rozhodl vstoupit na ruský trh. Minulý týden byla v Moskvě úředně zaregistrována společnost Axel Springer Russia, která hodlá do dvou let zahájit publikaci několika nových titulů, mezi nimiž nebudou chybět Newsweek a Forbes. „Němci chystají ruskou verzi amerických časopisů,“ informoval hned v titulku deník The Moscow Times.
„Se svými přibližně 145 milióny obyvatel a sílící střední třídou je Rusko velmi zajímavý trh s velkým růstovým potenciálem,“ zdůvodnil rozhodnutí člen vedení mateřské firmy Andreas Wiele. Generální ředitelka ruské „dcery“ Irina Silajevová potvrdila, že zde budou vydávat jak několik společenských magazínů, tak i „serióznější“ časopisy. „Chceme obsadit segment trhu, na němž můžeme být první. Chceme se stát lídry, protože právě jim připadá největší díl příjmů,“ řekla listu The Moscow Times.
Ruský ekonomický deník Vedomosti s odvoláním na dobře informované zdroje sdělil, že Axel Springer již získal autorská práva na publikaci ruských mutací vlivných amerických časopisů Forbes a Newsweek. Ten druhý již ruští čtenáři znají díky dřívější spolupráci jeho vydavatelů s časopisem Itogi. Poté, co se ruský vydavatelský dům „7 dní“ dostal pod kontrolu Gazprom-Media, s ním však Američané přerušili styky. Později jednali s několika dalšími firmami, ale bezvýsledně, uspěli až u Springera.
Silajevová neuvedla, o jak objemné investice by mělo jít, podle analytiků přijde ruský Newsweek na pět až deset miliónů dolarů, Forbes bude o něco levnější. Tyto dva tituly by měly začít vycházet v nákladu adekvátně 50 tisíc a 30 tisíc výtisků, přibližně třetina materiálů bude vznikat na místě, speciálně pro ruskou verzi, zbytek bude původní. S dosažením zisku vydavatel počítá za tři až pět let.
„S příchodem Springera se budou muset již existující tituly pozvednout na novou úroveň. Začíná to být mnohem zajímavější,“ vyjádřil nad novým vývojem potěšení prezident Rodionovova vydavatelského domu Alexej Volin.
Koncem minulého týdne Axel Springer rovněž oznámil, že nespěchá se startem nového bulvárního deníku v Polsku, s nímž se počítalo již letos na podzim. Týž Andreas Wiele řekl agentuře Reuters, že tento projekt rozhodně nevzdávají, jen se odkládá na příští rok.

Hospodářské noviny, 29.9.2003, autor: (sto)

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.