APRA: PR agentury kvůli novele zákona o DPH většinou nepodraží

30. 9. 2003 09:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Lucie Mifková mění Proficio za Pickerly, kde bude řídit média

Marketingová agentura Pickerly posiluje tým o Lucii Mifkovou, která bude mít na starosti média a výzkum. Před tím působila šest a půl roku ve skupině Proficio.

Reklama
SDG

Většina public relations agentur v souvislosti s novelou zákona o dani z přidané hodnoty nepodraží. Na dotaz ČTK to dnes uvedla výkonná ředitelka Asociace public relations agentur (APRA) Luďka Raimondová. Agentury většinou nepodraží i přesto, že některé jejich služby patří do skupiny, u které novela zvyšuje sazbu z pěti na 22 procent.
Konečné ceny agentur pro klienty jsou totiž několikasložkové, tvoří je platby za různé služby, z nichž některé nižší sazbě teoreticky podléhaly. V praxi je ale někdy obtížné jednotlivé složky balíku služeb definovat, agentury proto již nyní konečný balík kvůli transparentnosti zdaňovaly jednotně vyšší sazbou.
Poslanecká sněmovna minulý týden přehlasovala prezidentské veto zákona o dani DPH. Zákon počítá s tím, že od ledna budou lidé více platit například za telefon a internet, dražší budou také služby právníků a daňových a účetních poradců.
APRA vznikla v roce 1995 a sdružuje největší tuzemské PR agentury. Má 16 řádných a 12 přidružených členů. Běžnou činnost asociace koordinuje sedmičlenná výkonná rada. V minulém týdnu se změnilo její složení, když generální shromáždění APRA zvolilo na místo odstupujícího Michala Donatha z Donath-Burson-Marsteller Zdeňku Kuhnovou z agentury Impact.
V rámci sladění s mezinárodními pravidly prochází nyní řádní členové APRA procesem certifikace. Ta jim umožní používat logo Consultancy Management Standard a využívat je v obchodním styku. V praxi to ale bude zřejmě znamenat, že agentury patřící k nadnárodním sítím nebudou moci zveřejňovat své tržby, takže nebude možné sestavit tradiční žebříček PR agentur TOP 10 v plném rozsahu, upozornila Raimondová. „Problematiku bude APRA koordinovat se sdružením ICCO, jehož je členem,“ dodala.
Asociace má od předchozího týdne také novou smírčí komisi. Nově v ní zasedají Martin Doležal z ExMise PR, Aleš Langr z AMI Communications, Soňa Podušková z S9Company, Borek Severa z Media Trust Communications a Petr Stoklasa z Weber Shandwick.

-čtk-

Redakce MAM

Další zajímavé čtení