Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

APRA: PR agentury kvůli novele zákona o DPH většinou nepodraží

Redakce MAM30. 9. 2003

Většina public relations agentur v souvislosti s novelou zákona o dani z přidané hodnoty nepodraží. Na dotaz ČTK to dnes uvedla výkonná ředitelka Asociace public relations agentur (APRA) Luďka Raimondová. Agentury většinou nepodraží i přesto, že některé jejich služby patří do skupiny, u které novela zvyšuje sazbu z pěti na 22 procent.
Konečné ceny agentur pro klienty jsou totiž několikasložkové, tvoří je platby za různé služby, z nichž některé nižší sazbě teoreticky podléhaly. V praxi je ale někdy obtížné jednotlivé složky balíku služeb definovat, agentury proto již nyní konečný balík kvůli transparentnosti zdaňovaly jednotně vyšší sazbou.
Poslanecká sněmovna minulý týden přehlasovala prezidentské veto zákona o dani DPH. Zákon počítá s tím, že od ledna budou lidé více platit například za telefon a internet, dražší budou také služby právníků a daňových a účetních poradců.
APRA vznikla v roce 1995 a sdružuje největší tuzemské PR agentury. Má 16 řádných a 12 přidružených členů. Běžnou činnost asociace koordinuje sedmičlenná výkonná rada. V minulém týdnu se změnilo její složení, když generální shromáždění APRA zvolilo na místo odstupujícího Michala Donatha z Donath-Burson-Marsteller Zdeňku Kuhnovou z agentury Impact.
V rámci sladění s mezinárodními pravidly prochází nyní řádní členové APRA procesem certifikace. Ta jim umožní používat logo Consultancy Management Standard a využívat je v obchodním styku. V praxi to ale bude zřejmě znamenat, že agentury patřící k nadnárodním sítím nebudou moci zveřejňovat své tržby, takže nebude možné sestavit tradiční žebříček PR agentur TOP 10 v plném rozsahu, upozornila Raimondová. “Problematiku bude APRA koordinovat se sdružením ICCO, jehož je členem,” dodala.
Asociace má od předchozího týdne také novou smírčí komisi. Nově v ní zasedají Martin Doležal z ExMise PR, Aleš Langr z AMI Communications, Soňa Podušková z S9Company, Borek Severa z Media Trust Communications a Petr Stoklasa z Weber Shandwick.

-čtk-

×

Výsledky americké DirecTV jsou lepší, než sama firma čekala

Starší článek

Slovenská televize uzavřela dohodu o spolupráci s ZDF

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: T-Mobile

Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová

Počátkem dubna 2021 nastoupila na pozici manažerky externí komunikace Zuzana Svobodová, která bude zároveň zastávat funkci tiskové mluvčí. Ve své roli bude…
8. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

CSR ve firmách je trendem

Některé firmy v posledních letech kladou zvýšený důraz na aktivity spojené se společenskou odpovědností a dělají dobře. Svědčí o tom výsledky 11. ročníku…
8. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

Svaz obchodu a cestovního ruchu spustil kampaň proti potravinovým kvótám

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR) spouští kampaň proti zákonu k povinným kvótám na české potraviny. Úvahy o jejich zavedení se objevují už několik…
8. 4. 20218. 4. 2021
Lidé

Michal Malysa povede komunikaci společnosti Eurowag

V roli head of group communications bude řídit komunikaci skupiny na patnácti trzích. Do firmy přichází po čtyřech letech v Deloitte, kde byl zodpovědný za PR.
8. 4. 20218. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Marketing Packety v regionu střední a východní Evropy řídí Barbora Langer
Zlata Ulrichová přešla z Rohlik.cz do Billy, povede strategický marketing

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více