Zisk vydavatelství SanomaWSOY se téměř zdvojnásobil
Největší mediální skupina ve Skandinávii SanomaWSOY, která vlastní také české vydavatelství Mona, od poloviny minulého roku přejmenované na Sanoma Magazines Praha, vykázala v druhém čtvrtletí téměř dvojnásobný růst zisku díky nižším nákladům. Zisk bez zahrnutí mimořádných poplatků se téměř zdvojnásobil na 59,3 milionu eur z loňských srovnatelných 30 milionů eur, uvádí se v dnešním prohlášení.
Čisté tržby se zvýšily na 599,3 milionu eur z loňských 581 milionů eur. SanomaWSOY má širokou škálu působnosti od televizních stanic přes řetězec kin po největší finský deník Helsingin Sanomat. K růstu zisku došlo hlavně díky televizní divizi SWelcom, která se vrátila zpět do zisku, a divizím zabývajícím se neklíčovými aktivitami. Provozní zisk hlavní divize časopisů klesl meziročně o tři procenta na 26,1 milionu eur. Zisk novinové divize se snížil o 15 procent na 11 milionů eur. Za poklesem stojí hlavně slabé příjmy z reklamy na všech trzích, kde společnost působí.
SanomaWSOY zopakovala, že čisté tržby za celý letošní rok porostou rychleji, než hrubý domácí produkt Finska, který se má letos zvýšit o 1,6 až 1,8 procenta. Současně však dodala, že provozní zisk bude výrazně lepší, než firma původně čekala a jeho růst bude rychlejší než růst tržeb, napsala agentura Reuters.
V České republice získala finská skupina akvizicí nizozemské VNU stoprocentní podíl ve vydavatelství Mona Praha, které přejmenovala na Sanoma Magazines Praha. To se specializuje na společenské časopisy a vydává například Květy, Vlastu, Story, Praktickou ženu, Překvapení, Ring, Puls a Beau Mode či českou verzi měsíčníku National Geografic. Vydává také publikace zaměřené na odborné a podnikatelské informace a časopisy o bydlení.
-čtk-
Podobné zprávy
Young Lions: Kategorii Marketers vyhráli Jan Dvořák a Karolína Kostková z Prazdroje

Knihobotu pomůže s dalším rozvojem skupina Miton, získala podíl 30 procent

Red Bull čelí kritice za prohánění formule po Karlově mostě
