Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Zisk vydavatelství SanomaWSOY se téměř zdvojnásobil

Redakce MAM7. 8. 2003

Největší mediální skupina ve Skandinávii SanomaWSOY, která vlastní také české vydavatelství Mona, od poloviny minulého roku přejmenované na Sanoma Magazines Praha, vykázala v druhém čtvrtletí téměř dvojnásobný růst zisku díky nižším nákladům. Zisk bez zahrnutí mimořádných poplatků se téměř zdvojnásobil na 59,3 milionu eur z loňských srovnatelných 30 milionů eur, uvádí se v dnešním prohlášení.
Čisté tržby se zvýšily na 599,3 milionu eur z loňských 581 milionů eur. SanomaWSOY má širokou škálu působnosti od televizních stanic přes řetězec kin po největší finský deník Helsingin Sanomat. K růstu zisku došlo hlavně díky televizní divizi SWelcom, která se vrátila zpět do zisku, a divizím zabývajícím se neklíčovými aktivitami. Provozní zisk hlavní divize časopisů klesl meziročně o tři procenta na 26,1 milionu eur. Zisk novinové divize se snížil o 15 procent na 11 milionů eur. Za poklesem stojí hlavně slabé příjmy z reklamy na všech trzích, kde společnost působí.
SanomaWSOY zopakovala, že čisté tržby za celý letošní rok porostou rychleji, než hrubý domácí produkt Finska, který se má letos zvýšit o 1,6 až 1,8 procenta. Současně však dodala, že provozní zisk bude výrazně lepší, než firma původně čekala a jeho růst bude rychlejší než růst tržeb, napsala agentura Reuters.
V České republice získala finská skupina akvizicí nizozemské VNU stoprocentní podíl ve vydavatelství Mona Praha, které přejmenovala na Sanoma Magazines Praha. To se specializuje na společenské časopisy a vydává například Květy, Vlastu, Story, Praktickou ženu, Překvapení, Ring, Puls a Beau Mode či českou verzi měsíčníku National Geografic. Vydává také publikace zaměřené na odborné a podnikatelské informace a časopisy o bydlení.

-čtk-

×

Vydavatelský boom v Iráku

Starší článek

Projekt Česká kvalita v září zahájí informační kampaň

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: Young Lions

Young Lions: Kategorii Marketers vyhráli Jan Dvořák a Karolína Kostková z Prazdroje

Obětuj jedno pivo a zasaď strom, říká vítězný návrh kampaně pro neziskovou organizaci Plant for the Planet.
23. 4. 202123. 4. 2021
Média

Knihobotu pomůže s dalším rozvojem skupina Miton, získala podíl 30 procent

Knižní second-hand Knihobot vznikl před dvěma lety, loni se přes něj už prodalo více než sto tisíc knih. Na příští rok plánuje služba prodat knihy za více…
23. 4. 202123. 4. 2021
Marketing

Red Bull čelí kritice za prohánění formule po Karlově mostě

Společnost RedBull Racing natáčela na Karlově mostě, ale i dalších destinacích v Praze na Hradčanech nebo v okolí kinetické sochy Hlava Franze Kafky. Proti…
23. 4. 202123. 4. 2021
Marketing

Neustále „překvapující“ diskont Action otevře v ČR šestou prodejnu

Prodejce nepotravinového zboží Action otevře 29. dubna svoji v pořadí šestou tuzemskou prodejnu. Nacházet se bude v Pardubicích na adrese Poděbradská 385.
23. 4. 202123. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Marketing společnosti Epson vede Renáta Dihlová
Marketing Pivovarů Staropramen pro Česko a Slovensko řídí David Zappe

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více