Výrobci sportovních doplňků Adidas klesl zisk

6. 8. 2003 11:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Německý výrobce sportovních doplňků Adidas-Salomon měl ve druhém čtvrtletí provozní zisk 62 milionů eur. To je meziroční propad asi o deset procent a zároveň horší výsledek, než čekali analytici. Ti v anketě agentury Reuters počítali se ziskem 68 milionů eur.
Adidas zaznamenal zhoršení na americkém trhu, kde se setkal s nižší poptávkou. Adidas je ve svém segmentu trhu druhým největším výrobcem na světě a spolu s výsledky hospodaření uvedl, že výhled na celý letošní rok ponechává v platnosti. Čistý zisk by se tudíž měl zvýšit o deset až 15 procent.
Celkové tržby se ve druhém čtvrtletí snížily na 1,4 miliardy z předchozích 1,5 miliardy eur a v jejich poklesu byl částečně znát i růst kurzu eura. Situace by se ale měla začít zlepšovat a za celý rok by se tržby podle odhadů vedení firmy měly zvýšit asi o pět procent.
I když podnik naznačuje zvýšení tržeb, na konci druhého čtvrtletí se objem nevyřízených objednávek na zboží značky Adidas zvýšil jen o čtyři procenta. V Severní Americe byl dokonce nižší o 12 procent. Firma tvrdí, že podmínky na klíčovém americkém trhu jsou nyní velmi obtížné.
Pokud bude euro vůči dolaru nadále tak silné jako teď, pro podnik to bude v Severní Americe znamenat celoroční pokles tržeb. Adidas tedy bude muset spoléhat na prodej v Evropě, Asii a také v latinskoamerických zemích. Jediným větším konkurentem společnosti Adidas je americká společnost Nike.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.