V Česku vyroste obří zábavní park

27. 8. 2003 09:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Reklama
SDG

Velký zábavní park podobný Disneylandu, který dosud znali Češi jen z ciziny, by zanedlouho mohli mít i doma. Zatímco v západoevropských zemích je zábavních parků, které nejsou spojeny s nákupními centry nebo hypermarkety stovky, s výjimkou nově stavěných aquaparků dosud nejen v Česku, ale také na Slovensku, v Polsku a Maďarsku podobný park chybí. Nyní existují dva projekty na výstavbu obřích zábavních center, a to jak v Česku, tak v dalších státech střední Evropy. Prvním projektem je takzvaný Evropa park, který chtějí investoři postavit v blízkosti dálnice D1 mezi Měřínem a Velkou Bíteší v kraji Vysočina. Za dvě miliardy korun tam má vzniknout zábavní park zaměřený na jednotlivé země střední a východní Evropy. V parku na asi padesáti hektarech mají podle společnosti Promotion Factory, která projekt zpracovala pro investory, najít práci až dva tisíce lidí a ročně ho má navštívit minimálně osm set tisíc zájemců. „Nyní se jedná o tom, ve které lokalitě přesně může park být, a poté začneme zpracovávat posouzení vlivu parku na životní prostředí nebo dopravní napojení na dálnici,“ uvedl šéf regionálního rozvoje kraje Vysočina Martin Černý. Investoři podle zástupců Promotion Factory nyní kromě výběru místa dávají dohromady akciovou společnost, která má park provozovat. Evropa Park chce díky svému zaměření přilákat návštěvníky z celé střední Evropy, v tom ale park na Vysočině čeká tvrdá konkurence. Podobně je totiž na tom také další připravované zábavní centrum, jež chce dosud neznámý investor postavit buď v Bratislavě, nebo v Maďarsku či Rakousku a investovat do něj téměř čtyři sta miliónů eur. Slovenská metropole má výhodu své pozice mezi Maďarskem a Rakouskem, navíc je odtud dobré spojení i s Prahou. Právě zahraniční turisté z těchto zemí by měli být spolu se Slováky hlavními návštěvníky parku. „Nechceme obyčejné kolotoče, ale zábavu s modernější technologií, restaurace a oddychovou zónu,“ uvedl zástupce župana Bratislavského kraje Milan Vaškor. Odborníci sice potvrzují, že ve střední a východní Evropě se dá nyní čekat velký zájem o budování zábavních parků, upozorňují ale zároveň na to, že u těchto parků je podnikání rizikovější než u klasických nákupních center doplněných zábavnou částí. „Hodně záleží na tom, zda koncept parku lidi zaujme, zda bude interaktivní. Že se to vždy nepodaří, je příklad ztrátového EuroDisneylandu v Paříži. Ale například v Nizozemsku je dvacet pět parků, které jsou hojně navštěvovány,“ uvedl Tomáš Drtina ze společnosti Incoma, která se zabývá výzkumem trhu. Podle studie poradenské společnosti Duane Marden, která zjišťovala situaci v celé Evropě, je v Česku místo pro dva nadregionální zábavní parky a pro dvě až tři regionální centra.

Hospodářské noviny, 27.8.2003, autor: Tomáš Fránek

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Zpravodajský portál iDnes.cz mediální skupiny Mafra po několika letech nabídne novou podobu. Zjednodušuje strukturu, zvyšuje podíl obsahu a klade větší důraz na moderní formáty. V první fázi prošla změnou domovská stránka a její hlavní části: Zpravodajství a Sport.