Ullrich je cenným zbožím na reklamním trhu

20. 8. 2003 09:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Za otázku dalšího bytí či nebytí, cyklistické stáje Bianchi považuje její šéf Jacques Hanegraaf setrvání německého cyklisty Jana Ullricha. Hodně nahlas se totiž hovoří o jeho návratu do týmu Telekomu, který od příštího roku ponese název T-Mobile. „Jan má u nás platný kontrakt a zůstane v nejbližší budoucnosti u nás,“ tvrdí Hanegraaf, ale zároveň si je vědom, že Ullrichova cena po skvělém představení na Tour de France výrazně stoupla a že jen těžko může konkurovat případné nabídce jednoho z nejlépe finančně zajištěných cyklistických týmů. „Nic není nemožné, ale rozhodnutí je na Ullrichovi,“ prohlásil Karl Braun, šéf oddělení sponzoringu této telekomunikační firmy. Jinými slovy, devětadvacetiletý Ullrich už nabídku dostal a nyní se rozhoduje, zda se vrátí do týmu, který ho v minulosti „hodil přes palubu“. Vedení týmu Bianchi je nyní pod velkým tlakem. V letošní sezóně pracuje s okleštěným rozpočtem šest miliónů eur, což je zhruba polovina finančních prostředků, s nimiž operují špičkové týmy. „Telekom má rozpočet mezi třinácti až čtrnácti milióny eur,“ konstatoval Hanegraaf. Tým US Postal s největší hvězdou Lancem Armstrongem hospodaří s ještě vyšší částkou – 19 miliónů eur. „Chceme v příštích dvou letech náš rozpočet zvýšit,“ připustil Hanegraaf, ale k tomu potřebuje udržet Ullricha. „Jan je pro nás centrální postavou,“ uvedl s tím, že právě na jeho jméno lze přitáhnout nové sponzory. „Ullrichovou předností je neuvěřitelná hodnověrnost,“ potvrdil názor šéfa stáje Bianchi Olaf Oldigs, ředitel kreativního oddělení reklamní společnosti Springer and Jacoby, která před dvěma roky byla producentem reklamního spotu s cyklistou ještě v dresu Telekomu. Oldigs sice nechtěl hovořit o konkrétní hodnotě úspěšného německého jezdce, ale je si vědom jeho vlivu na fanoušky cyklistiky. Nevadí ani jeho některé skandály včetně pozitivního dopinkového nálezu. „Tohle je minulostí. V případě Ullricha jsem navíc přesvědčen, že mu tento případ víc pomohl, než uškodil,“ dodal Oldigs a přirovnal vliv německé hvězdy na reklamním trhu k bývalému tenistovi Borisu Beckerovi a plavkyni Franzisce van Almsickové. Důkazem je i fakt, že Ullrich po Tour de France startoval na dvou závodech v Německu a při obou padly divácké rekordy. Není divu, že se stáj Bianchi snaží Ullricha udržet. „Po Tour jsme zaznamenali zvýšený zájem sponzorů,“ přiznal Hanegraaf. Německý Telekom vyčíslil reklamní hodnotu týmu během Ullrichovy přítomnosti na 200 miliónů eur, bez něj se k těmto číslům tým ani nepřiblížil. „To je také důvod, proč ho Telekom chce opět získat,“ dodal Hanegraaf.

Hospodářské noviny, 20.8.2003, autor: Alois Žatkuliak

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.