Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Tržby českých gramofirem za pololetí výrazně poklesly

Redakce MAM12. 8. 2003




Český hudební trh pokračoval v pádu i v letošním prvním pololetí. Zatímco v prvním čtvrtletí 2003 se pokles tržeb v meziročním srovnání pohyboval kolem 14 procent, za prvních šest měsíců to bylo 11,6 procenta. Nárůst vykázaly na rozdíl od cédéček, hudebních videokazet a kazet pouze hudební DVD nebo speciální vydání CD. Vyplývá to z informací, které uveřejnila česká pobočka Mezinárodní federace fonografického průmyslu (IFPI).


Celkově hudební vydavatelství utržila za první pololetí přes 262 miliónů korun oproti 297 miliónům za leden – červen 2002. Nejvíce se na tomto poklesu podílel propad tržeb za prodej kazet. Zatímco loni za tento formát firmy dokázaly získat přes 48 miliónů korun, letos to již bylo pouhých 26 miliónů korun.


Podobná situace panovala v oblasti CD. Jestliže loňské pololetní tržby činily takřka 224 miliónů korun, za stejné letošní období to bylo jen 204 miliónů. O polovinu spadl rovněž zájem o hudební videokazety, kterých se letos prodalo za 1,6 miliónu oproti 3,2 miliónu korun za první pololetí 2003.


Jedině v případě DVD si české gramofirmy polepšily. Tržby digitálních videodisků vzrostly o 43,5 procenta z 12 miliónů na 17 miliónů korun. Velké společnosti se však k nárůstům prodejů hudebních DVD zatím tváří skepticky. “Tento formát je v současné době určen spíše pro hudební “fajnšmekry”, pro které má originál svoji cenu a kteří se nezajímají o vypalované kopie. Podle mého názoru bude počet titulů na DVD v katalozích gramofirem narůstat. Na druhou stranu náklady na vytvoření DVD jsou vysoké, takže se jejich produkci věnují spíše specializované menší firmy,” uvedla marketinková ředitelka BMG Romana Pašková.


Spokojena mohla být rovněž vydavatelství, která vsadila na speciální vydání hudebních nosičů. “Nárůst tržeb zaznamenaly prémiové prodeje, to znamená například prodej kompaktů v jednom balíčku spolu s tričkem nebo cédéček s videoklipem nebo dalším multimediálním obsahem,” sdělil Pavel Bodiš z IFPI. Prodej prémiových nosičů tak vzrostl ze šesti na 7,5 miliónu, u multimédií to pak bylo ze tří na pět miliónů korun.


obr


Hospodářské noviny 12.8.2003, autor: Aleš Borovan



×

Metallicu po osmi týdnech vystřídala v čele české hitparády Karma

Starší článek

Natio Media zastupuje teploměry

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: T-Mobile

Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová

Počátkem dubna 2021 nastoupila na pozici manažerky externí komunikace Zuzana Svobodová, která bude zároveň zastávat funkci tiskové mluvčí. Ve své roli bude…
8. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

CSR ve firmách je trendem

Některé firmy v posledních letech kladou zvýšený důraz na aktivity spojené se společenskou odpovědností a dělají dobře. Svědčí o tom výsledky 11. ročníku…
8. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

Svaz obchodu a cestovního ruchu spustil kampaň proti potravinovým kvótám

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR) spouští kampaň proti zákonu k povinným kvótám na české potraviny. Úvahy o jejich zavedení se objevují už několik…
8. 4. 20218. 4. 2021
Lidé

Michal Malysa povede komunikaci společnosti Eurowag

V roli head of group communications bude řídit komunikaci skupiny na patnácti trzích. Do firmy přichází po čtyřech letech v Deloitte, kde byl zodpovědný za PR.
8. 4. 20218. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Marketing Packety v regionu střední a východní Evropy řídí Barbora Langer
Zlata Ulrichová přešla z Rohlik.cz do Billy, povede strategický marketing

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více