Švýcarská vláda a veřejnoprávní televize slibují filmařům více peněz

20. 8. 2003 08:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Rozšířit fondy pro místní filmový průmysl chce společnost SRG SSR, provozovatel švýcarské veřejnoprávní televize. V průběhu příštích čtyř let se SRG rozhodla navýšit své dotace pro filmaře o patnáct miliónů švýcarských franků (přes 312 miliónů korun). Oznámil to tento týden na filmovém festivalu v Locarnu Armin Walpen, generální ředitel televize SRG. Každoročně tak přibude do fondu zvaného Pacte navíc 3,8 miliónu švýcarských franků. Navýší tak běžný rozpočet, který dosahuje téměř 17 miliónů. Od roku 2007 by televizní stanice ráda posílila rozpočet fondu Pacte až na 22 miliónů švýcarských franků, informoval server Screen Daily. Walpen podle vlastního prohlášení očekává, že vláda splní sliby a svou pomoc filmařům rovněž navýší. Švýcarský ministr kultury Pascal Couchepin totiž na témže festivalu přislíbil, že celkový rozpočet filmových fondů by měl vzrůst až o patnáct procent ze současných 27 miliónů eur.Vláda ročně přispívá částkou přesahující deset miliónů. Prozatím by měl rozpočet filmových fondů na příští rok dostat od vlády navíc dva milióny eur. Couchepin nicméně vyzval tvůrce, aby více zohledňovali komerční stránku projektů. „Filmy tu nejsou jen od toho, aby obohacovaly národní kulturu, ale především proto, aby je vidělo co nejvíce lidí,“ prohlásil švýcarský ministr kultury. Podle Marcela Hoehna z produkční společnosti T&C Film je jakékoliv navýšení peněz ve filmových fondech pro švýcarské filmaře požehnáním. Celovečerních filmů se totiž ve Švýcarsku vloni natočilo méně než v minulosti. Běžně se produkuje patnáct velkých snímků. Vloni jich však filmaři vytvořili pouze třináct. Švýcarský film navíc čelí malému zájmu místních diváků. Jen tři procenta z nich si vyberou snímek z domácí produkce. Celovečerní hrané snímky tak většinou v kinech vidí jen několik desítek tisíc Švýcarů. Švýcaři však často chodí na dokumentární filmy. Těch se v loňském roce natočilo více než třicet. Nejúspěšnější z nich, Ovčákova cesta do třetího tisíciletí, zaznamenal návštěvnost větší než všechny hrané filmy, vyjma jednoho, dohromady. Tím jediným hraným snímkem švýcarské produkce, který upoutal mimořádnou pozornost, byla komedie Vážný případ v Havaně. Vidělo ji přes 400 tisíc diváků.

Hospodářské noviny, 20.8.2003, autor: (aju)

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.