Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Švýcarská vláda a veřejnoprávní televize slibují filmařům více peněz

Redakce MAM20. 8. 2003

Rozšířit fondy pro místní filmový průmysl chce společnost SRG SSR, provozovatel švýcarské veřejnoprávní televize. V průběhu příštích čtyř let se SRG rozhodla navýšit své dotace pro filmaře o patnáct miliónů švýcarských franků (přes 312 miliónů korun). Oznámil to tento týden na filmovém festivalu v Locarnu Armin Walpen, generální ředitel televize SRG. Každoročně tak přibude do fondu zvaného Pacte navíc 3,8 miliónu švýcarských franků. Navýší tak běžný rozpočet, který dosahuje téměř 17 miliónů. Od roku 2007 by televizní stanice ráda posílila rozpočet fondu Pacte až na 22 miliónů švýcarských franků, informoval server Screen Daily. Walpen podle vlastního prohlášení očekává, že vláda splní sliby a svou pomoc filmařům rovněž navýší. Švýcarský ministr kultury Pascal Couchepin totiž na témže festivalu přislíbil, že celkový rozpočet filmových fondů by měl vzrůst až o patnáct procent ze současných 27 miliónů eur.Vláda ročně přispívá částkou přesahující deset miliónů. Prozatím by měl rozpočet filmových fondů na příští rok dostat od vlády navíc dva milióny eur. Couchepin nicméně vyzval tvůrce, aby více zohledňovali komerční stránku projektů. “Filmy tu nejsou jen od toho, aby obohacovaly národní kulturu, ale především proto, aby je vidělo co nejvíce lidí,” prohlásil švýcarský ministr kultury. Podle Marcela Hoehna z produkční společnosti T&C Film je jakékoliv navýšení peněz ve filmových fondech pro švýcarské filmaře požehnáním. Celovečerních filmů se totiž ve Švýcarsku vloni natočilo méně než v minulosti. Běžně se produkuje patnáct velkých snímků. Vloni jich však filmaři vytvořili pouze třináct. Švýcarský film navíc čelí malému zájmu místních diváků. Jen tři procenta z nich si vyberou snímek z domácí produkce. Celovečerní hrané snímky tak většinou v kinech vidí jen několik desítek tisíc Švýcarů. Švýcaři však často chodí na dokumentární filmy. Těch se v loňském roce natočilo více než třicet. Nejúspěšnější z nich, Ovčákova cesta do třetího tisíciletí, zaznamenal návštěvnost větší než všechny hrané filmy, vyjma jednoho, dohromady. Tím jediným hraným snímkem švýcarské produkce, který upoutal mimořádnou pozornost, byla komedie Vážný případ v Havaně. Vidělo ji přes 400 tisíc diváků.

Hospodářské noviny, 20.8.2003, autor: (aju)

×

Radiožurnál vysílá seriál Rozhlas proti tankům

Starší článek

Ullrich je cenným zbožím na reklamním trhu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Prazdroj má v kampani Robbieho Williamse. Originál prý nic nepřebije, říkají pivovary

Hvězdou nového globálního spotu Plzeňského Prazdroje je vedle orosené sklenice piva britský zpěvák Robbie Williams. „Oba jsou ikonické originály a…
18. 4. 202118. 4. 2021
Lidé

DDB Prague posiluje kreativu a digitál

Lluis Rotger je nový expriential creative lead, Christophe Wechsler senior art director, Jiří Kirchner senior copywrighter a Ivan Krajčovič digitální stratég.
17. 4. 202117. 4. 2021
Marketing

Kultura si strategii maže na chleba

Nejde jen o oblékání, firemní kultura musí především pomáhat k vyšší výkonnosti byznysu, říká Pavel Kuhn ze společnosti Kogi Con.
17. 4. 202116. 4. 2021
Marketing

Mattoni poprvé uvádí plošně na trh plechovky

Minerální voda Mattoni představila novou řadu ochucené minerální vody Mattoni v plechovkách. Značka se tím stává první českou minerální vodou v plechovce,…
16. 4. 202116. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více