Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Spořitelny investují do reklamy stovky miliónů

Redakce MAM26. 8. 2003

Reklamní výdaje stavebních spořitelen, které v posledních letech rostou a loni dosáhly několika stovek miliónů korun, mohou být v letošním roce ještě vyšší.
Závisí to zejména na tom, zda na podzim Parlament schválí chystané omezení současné státní podpory, které navrhuje vláda. Pokud omezení schválí, pro stavební spořitelny bude letošní rok poslední velkou možností k získání dalších klientů.
Spořitelny už nyní avizují masívnější podzimní kampaň než obvykle. Připravují další akční nabídky, nejrůznější zvýhodnění a soutěže. “Reklamní kampaň odstartujeme 1. září a bude velká. Je to jedna z posledních příležitostí jak informovat o současných výhodách stavebního spoření,” říká například Hana Vaněčková ze Všeobecné stavební spořitelny Komerční banky.
Hypo stavební spořitelna už nyní nabízí klientům, že do poloviny září ještě mohou navýšit cílovou částku a udržet si tak možnost výhodného spoření do dalších let.
Investice do chystané reklamní kampaně, stejně jako její obsah, však banky z konkurenčních důvodů úzkostlivě tají. “Letošní výdaje budou srovnatelné s loňskými,” tvrdí Zdenka Blechová, mluvčí Stavební spořitelny České spořitelny.
“V případě, že omezení spoření projde Parlamentem, budou částky vyšší. Stavební spořitelny budou hledat ještě další peníze, aby plánované rozpočety na letošní celoroční reklamní kampaň ještě posílily,” tvrdí Štěpán Wolde z reklamní agentury ARBOmédia, která pro klienty nakupuje reklamní časy.
Z dostupných údajů plyne, že jednotlivé spořitelny investují do konce letošního roku do reklamy ještě mnoho desítek miliónů korun.
Podle monitoringu společnosti Taylor Nelson Sofres A-Connet, která mapuje výdaje nejsilnějších zadavatelů do reklamy v českých médiích v ceníkových částkách, totiž patří stavební spořitelny mezi významné klienty. Pravidelně se objevují mezi dvěma stovkami největších reklamních zadavatelů v zemi, vloni s celkovými výdaji přes 280 miliónů korun.
Téměř třetinu z těchto peněz podle tohoto žebříčku utratila Českomoravská stavební spořitelna, která tak byla na 67. místě, o pět míst před firmou McDonald’s.
V žebříčku nejsou zahrnuty výdaje Hypo stavební spořitelny, která uvádí, že na reklamu vynakládá méně než třicet miliónů korun.
“Čísla v TOP 2000 nelze brát jako absolutní. Ta firmy nechtějí říct. Mohou se lišit o množstevní slevy, které firmy od médií získávají,” upozornil Vladimír Bystrov, šéfredaktor časopisu Strategie, který data zveřejňuje. “Rozhodně jde ale o údaj, vypovídající o srovnatelné velikosti zadavatele reklamy,” uvedl.
Čísla také podle něj nezahrnují podpůrné marketinkové akce, včetně direct mailingu. “Balík, který stavební spořitelny investují na získání nových klientů, tak bude vyšší,” dodal.
Například právě Hypo stavební spořitelna podle své mluvčí Lucie Badové sází více na oslovení klientů dopisem nebo prostřednictvím finančních poradců. Ostatní však největší díl peněz investují do reklamy v tisku, následuje televizní reklama, poté reklama v rádiích a nakonec reklama například na billboardech či v kinech.
Vláda v rámci návrhu reformy veřejných financí navrhuje snížit. státní podporu ze současných 25 procent na 12 procent ročně, maximálně by měla činit 2400 korun ročně oproti 4500 v současnosti. Doba spoření by se měla prodloužit z pěti na šest let a nárok na státní příspěvek by měli mít jen lidé nad 15 let. Limit státem podporovaných vkladů se má zvýšit z osmnácti na dvacet tisíc za rok.


Hospodářské noviny, 26.8.2003, autor: Olga Skalková


Kolik stavební spořitelny investují do reklamy

×

Městský soud bude znovu rozhodovat o deníku Impuls

Starší článek

Kampaň zvedla Balakrylu výrazně prodeje

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Mattoni

Mattoni poprvé uvádí plošně na trh plechovky

Minerální voda Mattoni představila novou řadu ochucené minerální vody Mattoni v plechovkách. Značka se tím stává první českou minerální vodou v plechovce,…
16. 4. 202116. 4. 2021
Média

Přímý přenos pohřbu prince Philipa poběží na Nově, CNN Prima News i v ČT24

V sobotu 17. dubna se uskuteční pohřeb Jeho královské Výsosti Prince Philipa, vévody z Edinburghu. Televize Nova tak od 15:20 zařazuje do vysílání přímý…
16. 4. 202116. 4. 2021
Sport

ČT získala práva na vysílání Evropské ligy UEFA pro další tři sezóny

České televizi se podařilo získat práva na Evropskou ligu UEFA i nově ustavenou Evropskou konferenční ligu UEFA, a to až do roku 2024. Vlastní také práva…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202116. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více