Spořitelny investují do reklamy stovky miliónů

26. 8. 2003 00:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Reklamní výdaje stavebních spořitelen, které v posledních letech rostou a loni dosáhly několika stovek miliónů korun, mohou být v letošním roce ještě vyšší.
Závisí to zejména na tom, zda na podzim Parlament schválí chystané omezení současné státní podpory, které navrhuje vláda. Pokud omezení schválí, pro stavební spořitelny bude letošní rok poslední velkou možností k získání dalších klientů.
Spořitelny už nyní avizují masívnější podzimní kampaň než obvykle. Připravují další akční nabídky, nejrůznější zvýhodnění a soutěže. „Reklamní kampaň odstartujeme 1. září a bude velká. Je to jedna z posledních příležitostí jak informovat o současných výhodách stavebního spoření,“ říká například Hana Vaněčková ze Všeobecné stavební spořitelny Komerční banky.
Hypo stavební spořitelna už nyní nabízí klientům, že do poloviny září ještě mohou navýšit cílovou částku a udržet si tak možnost výhodného spoření do dalších let.
Investice do chystané reklamní kampaně, stejně jako její obsah, však banky z konkurenčních důvodů úzkostlivě tají. „Letošní výdaje budou srovnatelné s loňskými,“ tvrdí Zdenka Blechová, mluvčí Stavební spořitelny České spořitelny.
„V případě, že omezení spoření projde Parlamentem, budou částky vyšší. Stavební spořitelny budou hledat ještě další peníze, aby plánované rozpočety na letošní celoroční reklamní kampaň ještě posílily,“ tvrdí Štěpán Wolde z reklamní agentury ARBOmédia, která pro klienty nakupuje reklamní časy.
Z dostupných údajů plyne, že jednotlivé spořitelny investují do konce letošního roku do reklamy ještě mnoho desítek miliónů korun.
Podle monitoringu společnosti Taylor Nelson Sofres A-Connet, která mapuje výdaje nejsilnějších zadavatelů do reklamy v českých médiích v ceníkových částkách, totiž patří stavební spořitelny mezi významné klienty. Pravidelně se objevují mezi dvěma stovkami největších reklamních zadavatelů v zemi, vloni s celkovými výdaji přes 280 miliónů korun.
Téměř třetinu z těchto peněz podle tohoto žebříčku utratila Českomoravská stavební spořitelna, která tak byla na 67. místě, o pět míst před firmou McDonald’s.
V žebříčku nejsou zahrnuty výdaje Hypo stavební spořitelny, která uvádí, že na reklamu vynakládá méně než třicet miliónů korun.
„Čísla v TOP 2000 nelze brát jako absolutní. Ta firmy nechtějí říct. Mohou se lišit o množstevní slevy, které firmy od médií získávají,“ upozornil Vladimír Bystrov, šéfredaktor časopisu Strategie, který data zveřejňuje. „Rozhodně jde ale o údaj, vypovídající o srovnatelné velikosti zadavatele reklamy,“ uvedl.
Čísla také podle něj nezahrnují podpůrné marketinkové akce, včetně direct mailingu. „Balík, který stavební spořitelny investují na získání nových klientů, tak bude vyšší,“ dodal.
Například právě Hypo stavební spořitelna podle své mluvčí Lucie Badové sází více na oslovení klientů dopisem nebo prostřednictvím finančních poradců. Ostatní však největší díl peněz investují do reklamy v tisku, následuje televizní reklama, poté reklama v rádiích a nakonec reklama například na billboardech či v kinech.
Vláda v rámci návrhu reformy veřejných financí navrhuje snížit. státní podporu ze současných 25 procent na 12 procent ročně, maximálně by měla činit 2400 korun ročně oproti 4500 v současnosti. Doba spoření by se měla prodloužit z pěti na šest let a nárok na státní příspěvek by měli mít jen lidé nad 15 let. Limit státem podporovaných vkladů se má zvýšit z osmnácti na dvacet tisíc za rok.


Hospodářské noviny, 26.8.2003, autor: Olga Skalková


Kolik stavební spořitelny investují do reklamy

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.